"Výhledově se chystáme otevřít další dvě pobočky v Praze, chceme jít dále i do Brna, Ostravy a případně do dalších krajských měst," popisuje Jakub Benda, marketingový šéf Platformy.
Platforma zavede podobný princip jako v Makru. Tady však bude podmínkou živnostenský list souvisící se stavebním oborem.
"Při registraci je nutné předložit živnostenský list nebo jiné potvrzení o provozované činnosti, např. potvrzení od zaměstnavatele včetně jeho výpisu z obchodního rejstříku nebo členství v cechu a podobně," upřesnil Benda.
Klasickým typem zákazníka je řemeslník nebo menší stavební firma, které kombinují více profesí a zaměřují se zejména na rekonstrukce a menší novostavby.
"Hodláme oslovit různými způsoby všechny řemeslníky v Praze i mimopražské subjekty, které mají v Praze zakázky," dodal Benda. Kromě billboardů budou lákat zákazníky i voláním a posíláním nabídek.
Stejné ceny na celý rok
Třísetstránkový katalog bude jejich hlavní zbraní. Ceny v něm budou stejné celý rok, což je ve stavebnictví výjimka. Zároveň bude na 20 tisíc položek skladem, nemusí se objednávat. Platit se bude hotově nebo kartou, otevřeno sedm dní v týdnu.
Řetězec patří francouzské stavební společnosti Saint-Gobain, která mimo distribuci stavebních potřeb vyrábí škálu materiálů od zavařovacích sklenic, autoskla až po plasty.
Skupina Saint-Gobain s kořeny ve sklářství, která vznikla už v roce 1665 za Ludvíka XIV. a která postavila zrcadlový sál ve Versailles i skleněnou pyramidu v Louvru, má dnes na 4 tisíce různých obchodů po Evropě a v Latinské Americe. Roční obrat dosahuje 32 miliard eur, zaměstnanců má 181 tisíc.
Přímo v Česku jsou obchody Platforma napojené na dceřinou Raab Karcher Staviva, což je místní hlavní distributor stavebních materiálů s obratem 3,4 miliardy korun a s 53 obchody. Znamená to spojené finance, management, personální oddělení i účtárnu. Sama Platforma bude zaměstnávat kolem 40 lidí, většinou prodejních poradců v oboru.
Levnější než hobbymarkety
Pro hobbymarkety jako Bauhaus, Baumax, Obi nebo Hornbach to nemusí být velký problém. Řemeslníci si tam pro materiál a nářadí chodí jen výjimečně.
"Kdepak, to bych prodělal kalhoty. Tam nakupují jen kutilové. Některé věci jsou tam i dvakrát dražší než ve velkoobchodě," popisuje elektrikář Petr Novák z Prahy.
A pro srovnání. Zatímco v katalogu velkoobchodní Platformy je 7,5 kg barvy Primalex Plus za 150 korun, v hobbymarketech je zhruba o 30 korun dražší.
Na druhou stranu se však i některé hobbymarkety snaží řemeslníky upoutat a podle informací časopisu Marketing & Media hodlá příští rok na trh s nářadím a stavebninami vplout další konkurence Avex Baumarkt, převážně do menších měst. Stojí za ní bývalý šéf českého OBI Aleš Tulpa, který včera nebral telefon.