Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Česku se letos prodají nákupní centra za 30 miliard, odhadují experti

  4:00aktualizováno  4:00
V Česku se už letos prodala nákupní centra za necelých 24 miliard korun. To mnohonásobně převyšuje objemy v předchozích letech. Očekává se navíc, že další významné transakce ještě v tomto roce přijdou.

Největším letošním (a vůbec historicky českým) realitním obchodem byl prodej pražského Palladia. Nový majitel Union Investment ho v březnu od společnosti Hannover Leasing koupil za 15,6 miliard korun. | foto: CBRE

Boom na českém trhu s nákupními centry je způsobený levnými penězi investičních fondů posílených nízkými úrokovými sazbami, roli hraje i současný růst maloobchodních tržeb (více zde). Od začátku roku jich změnilo majitele už pět.

Fotogalerie

Celkem už letos za česká nákupní centra investiční fondy v čele s těmi zahraničními zaplatily 23,9 miliardy korun. Většinu této částky tvoří jediná transakce - březnový prodej pražského Palladia (více čtěte zde).

Všechny letošní transakce a jejich hodnoty najdete ve fotogalerii.

Experti ale upozorňují na to, že další prodeje jsou ve hře. „Rozjednány jsou další tři prodeje obchodních center v předpokládané hodnotě 7,1 miliardy korun,“ tvrdí například Richard Curran, generální ředitel konzultantské společnosti CBRE, která se podílela na třech z pěti dosavadních obchodů.

Pokud by opravdu ke třem zmíněným transakcím došlo, překonaly by letos v součtu hranici 30 miliard korun. Toto číslo se vyrovná součtu obchodů českých nákupních center za předchozí čtyři roky.

Boom transakcí tak vystřídal boom developerský, který byl pro nákupní centra typický v předchozích letech. „Na finančních trzích je přebytek likvidity nad kvalitními investičními produkty. Spolu s dostupným bankovním financováním to způsobilo, že objemy investic do českých komerčních nemovitostí rostou,“ říká ředitel CBRE pro kapitálové trhy Tomáš Jandík.

Tyto vyšší investiční objemy podle něj podněcují rostoucí ceny nemovitostí, které zase motivují kupující využít příznivých tržních podmínek pro jejich další prodeje.

Slavnostní otevření obchodního centra Palladium (25. října 2007):

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řetězec Delia by měl v Česku částečně fungovat na principu franšízy. Ten...
Krúpova Arca zacílí na vietnamské večerky. Chystá franšízu, plánuje i rozvoz

Investiční skupina Arca Capital chce změnit vietnamské večerky. Nabídne jim svoji franšízu Delia. První prodejna má začít fungovat v první polovině září ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Drahé máslo? Dojnice a Evropská unie

Pohled na cenu másla nyní možná zákazníka vyděsí, ale za průměrný plat si ho koupí víc než v roce 1989. A za to, že stojí okolo padesáti korun, mohou i hloupé...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řetězce šroubují ceny jen u másla a mléka, ukázalo hloubkové šetření úřadu

České úřady se dohadují o výši marže na české potraviny. Zatímco podle ministerstva zemědělství i potravinářské komory prodražují zboží Made in Czech Republic...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.