Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Česku testují italské vlaky japonské firmy Hitachi. Jezdit budou v Peru

  17:07aktualizováno  17:07
Výzkumný ústav železniční (VUZ) testuje ve svém zkušebním centru ve středočeské Velimi nové vlaky metra od společnosti Hitachi. Dceřiná firma Českých drah letos míří k rekordnímu výsledku.

Vlaky metra společnosti Hitachi Rail pro peruánské hlavní město Lima se testují ve středočeské Velimi. | foto: VUZ

Jde o vlaky vyráběné japonskou společností Hitachi Rail v jejich italském závodě v Neapoli. Soupravy přitom budou jezdit v peruánském hlavním městě Lima.

„Je to názorný příklad, jak je dnes světový průmysl globalizován. Bylo velmi těžké prosadit se na trzích i mimo Evropu, ale vzhledem k tomu, že disponujeme špičkovými odborníky v železničním oboru, se nám tento obchod podařil,“ říká generální ředitel VUZ Antonín Blažek.

Fotogalerie

Šestivozová souprava se vyrábí v někdejším závodě společnosti AnsaldoBreda. Celkem vyrobí 42 souprav, které budou jezdit bez strojvedoucího. Do každého vlaku se vejde 168 sedících a 1 104 stojících pasažérů, vlaky budou jezdit osmdesátkou.

Pro velimský testovací okruh jde o výjimečnou zakázkou i geograficky: testují se tu hlavně vlaky určené pro evropské trhy. V minulosti se na zkušebním okruhu VUZ testovaly věhlasné vysokorychlostní jednotky TGV společnosti Alstom nebo například v současné době probíhají ověřovací jízdy nové verze vlaků ICE od výrobce Siemens pro německé dráhy.

Podle Blažka jsou výhodou technické parametry, například možnost jezdit rychlostí až 230 km/hod., zajistit výkon pro lokomotivy 10 MW nebo schopnost elektrického napájení v pěti různých v Evropě používaných napájecích soustavách.

VUZ je nejziskovější částí Českých drah. Jen loni vydělal 133 milionů korun, z kterých poslal 75 milionů Českým drahám. „V letošním roce se zřejmě podaří dosáhnout nejvyšších výkonů v jedenáctileté historii VUZ, jako dceřiné společnosti Českých drah,“ dodal Blažek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.