Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Procházka, MAFRA

Číňané se učí jíst mléčné výrobky, ačkoli řada z nich nesnáší laktózu

  • 17
Mlékárny v Číně pořádají workshopy pro šéfkuchaře, aby ve svých restauracích používali máslo, sýr a smetanu. I přes fakt, že velká část populace je intolerantní vůči mléčnému cukru, spotřeba mléčných výrobků roste.

Číňané jsou mimo jiné známí tím, že obrovská část z nich nesnáší laktózu, tedy „cukr“ obsažený v kravském mléce. Ani to ale tamní spotřebitele neodrazuje od toho, aby čím dál víc utráceli za mléčné výrobky. Souvisí to zejména s jejich posunem mezi střední třídu, píše server Quartz.

Nečeká se sice, že budou lidé v Číně mléčné výrobky kupovat v takovém objemu jako například USA nebo Francie, přesto jejich dodavatelé věří, že se jejich produkty chytnou. Rostoucí poptávku jen nesledují zpovzdálí, ale aktivně ji podporují.

V kakau z Penny a Lidlu bylo příliš mnoho mléka, mohlo to ohrozit alergiky

Značnou dávku kreativity v podpoře svých produktů projevil největší světový exportér mléčných výrobků, novozélandská skupina Fonterra Co-operative Group. Místo, aby se soustředil na protlačení do čínských supermarketů, navazuje spolupráci s šéfkuchaři restaurací. Pořádá pro ně workshopy, na kterých je učí vařit recepty obsahující mléko, máslo a smetanu. A podle agentury Bloomberg to funguje.

Workshopy pořádá Fonterra v Pekingu, Šanghaji a dalších velkých městech - v hotelech, školách, někdy i ve spolupráci se známými značkami, jako je kavárenský řetězec Starbucks. Tréninkovou kuchyni v Šanghaji otevřela i dánská mlékárenská firma Royal FrieslandCampina NV.

Z větší spotřeby mléčných výrobků by však nemusely profitovat jen tyto firmy. Studie ukazují, že nesnášenlivost laktózy je menší u lidí, kteří mléčné výrobky konzumují od mládí.