Název nové společnosti, která by měla být čtvrtým největším hráčem v Evropě mezi levnými aerolinkami po Ryanair, easyJet a Air Berlin, není dosud znám.
Firmy zatím podepsaly dohodu o spojení. V nově založené společnosti bude mít minoritu i Albrecht Knauf, který spoluvlastní s Lufthanou Germanwings a Eurowings. Bude mít pětinu, Lufthansa a TUI po čtyřiceti procentech. Celá transakce by měla být hotová do poloviny příštího roku.
Nová firma chce čelit Air Berlin
Nová společnost přepraví kolem třiceti milionů cestujících ročně, tedy téměř tolik, co Air Berlin. Ten dál posiluje fúzemi, nová firma by ho měla dohnat.
"Tento projekt je logické vyústění konsolidace na trhu, kterou začal Air Berlin," říká analytik HypoVereinsbank Uwe Weinrich. Lufthansa prý nechce, aby Air Berlin ovládl německý trh levných letenek zejména na domácích linkách.
Analytici očekávají, že návrh se nebude líbit odborovým organizacím pilotů. Mají obavy, že v nové společnosti budou mít nižší platy. Lufthansa by totiž mohla část pilotů přesunout do nové firmy. Podle prohlášení firmy se to týká zhruba 4 400 pilotů.
Nová aerolinka by měla přinést užitek hlavně TUI. TUIfly je totiž velmi problémová a potýká se s nedostatkem cestujících a příliš malým vytížením letadel. Pod TUI patří i společnost Thomsonfly, která v Praze končí s lety do Velké Británie.
Linek z Česka do Německa je málo
Česku se zatím nízkonákladové spojení s Německem značně vyhýbá. Z Prahy létají Germanwings do Kolína nad Rýnem a easyJet do Dortmundu. Dříve existovala levná spojení i do Mnichova a Stuttgartu, ta však skončila. Zejména do západních částí Německa je i přes dobré dálniční spojení letadlo rychlejší záležitostí.
Podle nedávno zveřejněné studie Evropského parlamentu čeká nízkonákladové společnosti v Evropě dále velký růst. Celý sektor by mohl růst ročním tempem zhruba 15 procent, přičemž tradiční dopravci budou nadále ztrácet svůj podíl na trhu.