Pozadu nezůstávají ani ostatní obchodníci, kteří vánoční kampaň rozjedou v nejbližších dnech.
"Do našich obchodů jezdí zákazníci ze všech koutů země. Proto jim chceme toto zboží nabídnout už nyní, aby měli čas si jej v klidu nakoupit," vysvětlila mluvčí Ikey Kateřina Horová důvod, proč řetězec začal s prodejem vánočního sortimentu už koncem září.
Už za pár dnů, přesně 17. října, Vánoce začnou také v hypermarketech Tesco. "Už v tuto chvíli by se ale v našich obchodech měla objevit vánoční atmosféra," uvedla mluvčí Teska Jana Matoušková.
Vánoce v černém od Teska
Tesco nabídne vedle klasiky i netradiční zboží. Například černý vánoční stromek. "Ten jsme poprvé představili loni a hned se zařadil na špičku v žebříčku nejprodávanějších stromečků," dodala Matoušková. Podle jejích slov už totiž lidé černou nevnímají pouze jako smuteční barvu, ale také jako atribut luxusu.
Vánoční sortiment už se začíná objevovat také v prodejnách Electro World. Na dračku prý letos půjdou například kuchyňské roboty.
"Velkým hitem začínají být moderní výkonné kávovary čili pressovary. Lidé si totiž oblíbili pít kávu presso a hledají skutečně kvalitní výrobky. Roste také obliba odšťavňovačů, díky kterým si lidé mohou doma připravit vlastní čerstvé džusy," uvedl generální ředitel Electro World v Česku Jiří Klíčník.
Na pultech prodejen Albert a Hypernova se vánoční zboží objeví začátkem listopadu. "Vánoční kampaň spouštíme každoročně v tomto období," uvedl mluvčí Aholdu Libor Kytýr.