Noční směna odmítla nastoupit do práce, protestující zablokovali vjezd do továrny a znemožnili tak fungování provozu. Kolegové, kteří nastoupili do práce ráno, je podpořili.
"Výroba bude pokračovat teprve tehdy, až přijdou signály, že škrtnutí čtyř tisíc pracovních míst je smeteno ze stolu," uvedl zástupce odborářů Lothar Marquardt.
Největší světová automobilka ve čtvrtek oznámila, že v Evropě zruší do dvou let 12 tisíc pracovních míst. Nejvíc lidí, asi deset tisíc, plánuje škrnout právě v Německu.
Jen v samotné Bochumi, kde se vyrábí vozy Astra a Zafira chce GM propustit asi 4 000 lidí. Další čtyři tisíce výpovědí automobilka rozdá v jiném velkém německém závodě Opelu v Rüsselheimu.
Každý den stávky koncern stojí asi třicet milionů eur. Kvůli protestům se denně nevyrobí kolem 1 200 vozů, napsal německý deník Welt.
Dělníci protestují před závodem Opel v německé Bochumi. (15. října 2004) |