Město získá 28 vozidel za více než 320 milionů korun. Prvních sedm kusů se v ulicích objeví v roce 2005, poslední pak o tři roky později.
Většina trolejbusů by měla být vybavena pomocným motorem, který nachází uplatnění v historicky a památkově cenných místech, kde nevede trakční vedení, nebo při výpadku proudu.
"Provozní zkoušky a následná srovnání prokázaly, že tento typ trolejbusu představuje významný posun ať už oproti starším škodováckým typům či vozům jiných výrobců. Hlavně jízdní vlastnosti, zvýšený výkon, či komfort pro cestující jsou na prokazatelně lepší úrovni," tvrdí generální ředitel Škody Electric Václav Svoboda.
Na vývoji a výrobě vozidla Škoda 24 Tr Irisbus se podílely dvě tradiční české firmy - Škoda a výrobce autobusů Karosa. Obě společnosti nedávno představily i kloubovou 18 metrovou verzi. - více zde
Škoda v současnosti spolupracuje na výrobě trolejbusů nejen s Karosou, ale i dalšími firmami - třeba americkým Neoplanem, s nímž už dokončila 28 nízkopodlažních vozů pro americký Boston.
Nyní také vyrábí elektrovýzbroj pro 32 nízkopodlažních kloubových trolejbusů pro stejné město.
Společný projekt s americkým Neoplanem představuje zakázku za zhruba 500 milionů korun.
Druhým exportním projektem je spolupráce na ruském trhu, kde s firmami Likinskij Avtobusnyj Závod a Moskevskyj Trolejbusnyj Závod vyvinula a vyrobila také nový nízkopodlažní trolejbus. Prvně jmenovaná firma dodává karoserie a druhá zajišťuje konečnou montáž trolejbusu.