Ve vzrůstající konkurenci se přitom nedaří Pražany nalákat do všech vzniklých nákupních zón podle představ investorů. Je to příklad Carrefouru ve Stodůlkách, kde je nyní dokonce uzavřeno horní patro pasáže kvůli rekonstrukci.
"Ze všech projektů měli tvůrci nejméně jasno, jakým směrem se vydat a co lidem nabídnout. Je to zároveň lokalita s nejobtížnější dostupností," řekla Nataša Milič z poradenské společnosti Jones Lang LaSalle.
Jenom loni se v Praze otevřelo Centrum Chodov, centrum Eden ve Vršovicích a Galerie Butovice. Investoři v Praze přesto rozšiřují možnosti nákupu a zábavy pod jednou střechou.
"Největší koncentrace nákupních center je v hlavním městě, kde se nachází 34 procent všech těchto ploch v republice," řekl k současné situaci Martin Žížala z mezinárodní poradenské společnosti Cushman & Wakefield Healey & Baker.