Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Benátky za 15 eur. Invaze autobusových dopravců do Česka pokračuje

  10:39aktualizováno  10:39
Nabídka dálkových autobusových spojů letos přes letní sezónu výrazně vzroste. Po velké expanzi Flixbusu i RegioJetu do Česka vstupuje další dopravce: rakouský Hellö patřící pod tamější státní dráhy.

Hellö z Česka nabídne dvě linky: ještě více zahustí konkurenci mezi Prahou, Vídní a Berlínem, kde se bude prát s třemi dalšími dopravci. Trasu Berlín - Vídeň bude jezdit dvakrát denně.

Začne také jezdit z Prahy do italských Benátek, kde nabídne zatím bezkonkurenčně nejnižší ceny. Přímé jízdenky na trase přes České Budějovice a Salzburg přes noc nabízí za 15 eur jednu cestu, zpáteční lze bez problémů sehnat za stejnou cenu.

Hellö je další autobusovým dopravcem, který patří pod státní železnice. Zatím nejdále jsou s autobusy německé státní dráhy Deutsche Bahn. Rakouské státní dráhy ÖBB už současně provozují síť regionálních Postbusů.
Pod značkou Hellö začne jezdit 28 nových autobusů 14. července, celkem se otevírá 11 nových linek.

V síti rakouských drah za polovic

Výhodou pro cestující může být i fakt, že zákazníci mohou stejný den, kdy cestují, jezdit v síti rakouských drah s poloviční slevou. Firma nasadí na linky nové autobusy Mercedes s připojením k internetu, možností dobíjení a automatem na občerstvení.

V Česku zatím největší expanzi letos rozjel německý FlixBus, který spustil například spojení s Londýnem nebo se Skandinávií. Eurolines už na jaře otevřely přímou linku až do Nice. Výrazně se letos také zlepšuje spojení Česka a Polska: novou linku startuje mezi Prahou a Varšavou RegioJet, stejně tak Leo Express začne jezdit z Bohumína do Varšavy, nově také spojí Moravu s Vídní (více čtěte zde).

Dálkovým autobusům se v Evropě začalo dařit především poté, co v Německu padlo omezení na jejich provoz, to způsobilo velký rozmach nových linek a dopravců. Nahrává jim i neutěšený stav a vysoké ceny za použití některých železničních tras po Evropě. Na německém trhu ale už dochází k velké konsolidaci, řada dopravců už skončila.

Mezinárodní linková doprava je jedním z mála segmentů autobusové dopravy, který v Česku loni v celkových číslech rostl. Za loňský rok v ní přibylo 15 % cestujících.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Petrášová má na starosti všechny silniční uzavírky, v centru pracuje tři...
Stát chce navigovat řidiče v zácpách, o zakázku bojuje O2 s firmou Vars

Vyhnout se zácpám je snem každého řidiče. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) po několika letech oživilo plány na vybudování systému, který by jim v tom měl...  celý článek

Londýnské letiště City má dráhu o délce 1500 metrů, proto sem mohou jen menší...
Jako MHD. Z Prahy startuje další linka do Londýna - na letiště bankéřů

Praha získá poprvé přímé spojení s londýnským letištěm City, které je využíváno pro svoji blízkost s finanční čtvrtí Canary Wharf. Nabídka spojů mezi Prahou a...  celý článek

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.