Největší pokles zaznamenala Škoda Auto, která vyrobila 98 036 vozů, tedy téměř o 82 000 aut méně než ve stejném období loni. Automobilka se potýkala s dopady ekonomické krize a část prvního čtvrtletí vyráběla jen čtyři dny v týdnu.
Kolínská TPCA vyrobila 87 244 automobilů proti 86 800 automobilům v minulém roce. Brány továrny Hyundai opustilo 20 tisíc vozů, loni v tomto období ještě automobilka nevyráběla.
Nejvíce upadla výroba nákladních aut
Ještě větší propad zaznamenala výroba nákladních vozů, když se snížila o 59 procent na 253 automobilů.
Letňanská Avia, která na začátku roku omezila výrobu až na tři pracovní dny, vyrobila 36 nákladních vozů, což představuje meziroční pokles o 78 procent. Nyní ale Avia opět pociťuje obnovení zakázek. - čtěte Avia se vrací k pětidenní výrobě, zakázek přibylo
Tatře klesla výroba na polovinu, tedy 217 aut. Počet vyrobených přívěsů a návěsů se snížil o 69 procent na 223 vozidel.
Produkce autobusů se zvýšila o pět procent na 907 vozidel. Irisbus zvýšil výrobu o devět procent na 790 autobusů, společnosti SOR Libchavy naopak produkce klesla o 27 procent na 84 vozů.
Výroba motocyklů se zvýšila o více než pětinu na 244 strojů. Většina produkce připadá na týneckou Jawu, která zvýšila výrobu o 61 procent na 229 strojů.