Byty, kterých má být ve finále za několik let až tisíc tři sta, bude firma stavět v místní části Tábora Čekanice v prostoru bývalé cihelny poblíž dnešních ulic Doliny a Průběžná. Pokud se Dvořákovi záměr skutečně podaří, ve městě tak vznikne v podstatě další sídliště.
Ve vytipovaném území pokračují demoliční práce, aby pozemek byl připraven k výstavbě. "Ano, mohu potvrdit, že Karel Dvořák se stal majitelem cihelny. Celý bytový projekt bychom chtěli zvládnout postupně ve čtyřech etapách," uvedla manažerka firmy Karla Dvořáka Petra Adlerová, která má na starosti správu nemovitostí.
První etapa zahrne asi 270 bytů, které budou jako všechny ostatní určeny k prodeji do osobního vlastnictví. "O ceně bych ještě nerada hovořila. Mohu ale prozradit, že velikosti bytů budou od dvoupokojových bez kuchyně až po třípokojové s kuchyní, aby poptávka mohla být co nejširší," sdělila Adlerová.
Manažerka upozornila, že na výstavbu není ještě územní rozhodnutí, přesto by firma chtěla první etapu ukončit v polovině roku 2006. "Na území nevyrostou jen domy, ale okolí domů bude upraveno na park, aby vzniklo příjemné prostředí k bydlení," uvedla Adlerová, která zdůraznila, že domy nebudou mít více než pět pater. Prostor, kde byty vzniknou, zatím nemá žádný název, ale firma o něm uvažuje.
O chystané výstavbě dobře vědí místní obyvatelé. Ačkoli stovky bytů úplně změní charakter tamní čtvrti, která přijde o svůj klid, většina domorodců projekt toleruje.
VÝVOJ CEN BYTŮ V REGIONECH SLEDUJTE NA CENYBYTU.IDNES.CZ |
Bytům v Čekanicích fandí i sedmasedmdesátiletá důchodkyně Jiřina Heřmánková, která ve čtvrti bydlí od svých sedmi let. "Alespoň odsud zmizeli ti bezdomovci. Území bude jistě zkultivované. Člověk nemůže mít nic proti," míní Heřmánková, podle níž zejména mladí lidé stále byty potřebují.
"Jedno je jisté. Byty v Čekanicích zajistí rozvoj Tábora. A že nás tu bude víc? Člověk nesmí být sobec," řekla důchodkyně.
Vybraná lokalita má jednu výhodu. Nachází se zhruba pět až sedm minut chůze od centra Nového Města. Lidem postačí přejít most přes nádraží Českých drah a už budou v obchodní zóně.
Otázkou je, jestli budou most překonávat pouze po svých, nebo i autem. Tento rébus se musí brzy vyřešit. Zatím existují dva nesmiřitelné pohledy na rekonstrukci mostu. Jedni politici upřednostňují takzvanou lehkou podobu pro pěší a cyklisty, druzí těžkou podobu pro auta.