SOS otestovalo celkem sto internetových obchodů. Porotci postupně procházeli jejich internetové stránky a zjišťovali, zda splňují legislativní požadavky.
Aby obchodníci prošli testem úspěšně, musely jejich internetové stránky obsahovat úplné identifikační údaje firmy a poučení o možnosti odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Dále na nich nesměli uvádět kratší záruční dobu než 24 měsíců a nesměli požadovat po zákaznících žádnou úhradu v případě reklamace.
Pouze 37 procent obchodů splnilo všechna kritéria. Podle mluvčí SOS Ivany Pickové se ale situace každým rokem zlepšuje. "Letos test dopadl výrazně lépe než v předešlých letech," uvedla.
Nejčastějším nedostatkem zkoumaných obchodů bylo, že neinformovaly zákazníky o možnosti odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Tuto povinnost nesplnilo 54 procent obchodů.
Test provedlo SOS v rámci informační kampaně "Trvejte na svých právech" financované z prostředků Evropské komise.
Kvalitu informační kampaně SOS ocenila i europoslankyně Zuzana Roithová. "Mým cílem je sebevědomý evropský spotřebitel a nejrychlejší cesta vede přes informační kampaně," domnívá se Roithová.
"Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů Evropského parlamentu schválí v listopadu uvolnění zvýšených finančních prostředků pro informační kampaně i na období 2007 - 20013," dodala.