V USA je zákazník pánem

  • 9
Ve Spojených státech amerických platí jedna zásada - vše je podřízeno spokojenosti zákazníka. Počínaje nepřebernou nabídkou zboží, přes stále usměvavý personál až po rychlé vyřizování reklamací - klient je jednoduše vždy na prvním místě.
O tom, že tento systém funguje více než perfektně jsem se přesvědčil v minulém roce. Reklamoval jsem tehdy značkové boty, aniž bych měl, a to zdůrazňuji, jakýkoli doklad o místě a datu prodeje. Kamarád mi daroval úplně nové sportovní boty značky Northface. Několik měsíců jsem je nosil, aniž by se na nich vyskytly jakékoli vady. Po určité době jsem však zaznamenal, že se podrážka v některých místech odlepuje. Nejdříve jsem je chtěl vyhodit, ale pak mě napadlo, že ať už koupil boty kdokoli, utratil spoustu peněz, a že by tak drahý výrobek měl něco vydržet. Zvedl jsem telefon a zavolal přímo do firmy na bezplatný telefon. Celou událost jsem operátorovi popsal s připomenutím, že paragon od bot nevlastním. Operátor mi sdělil, že to nevadí a že mám obuv vzít, zabalit do krabice a poslat na adresu firmy, aby se mohli podívat, zda je možné boty opravit. Reakce výrobce mi trochu vyrazila dech. Za několik dní jsem obdržel zprávu, že mi posílají zcela nové boty. Když dorazily, zjistil jsem, že jsou jiné než původní. Jsem zvyklý na bezchybné služby zákazníkovi, ale tohle jsem přeci jen nečekal - do deseti dnů přišly zcela nové boty, samozřejmě stejného typu, navrch ještě s omluvou.