Otázkou je, zda popsaná vada byla odstranitelná. Pokud má výrobek vadu, kterou je možné odstranit, má paní Lafantová právo na bezplatnou a řádnou opravu. V případě, že vada není odstraněna řádně, což je bezesporu i tento případ, prodávající vlastně nesplnil povinnost uloženou zákonem a reklamaci nevyřídil. Po marném uplynutí zákonné třicetidenní lhůty pro vyřízení reklamace se vada stává ze zákona vadou neodstranitelnou a paní Lafantová má právo od kupní smlouvy odstoupit, tj. požadovat vrácení zaplacené částky.
§622 občanského zákoníku: Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Nebyla-li věc ještě použita, může kupující namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součástí věci, výměnu součásti. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou.