"Chceme, aby vše fungovalo jako u měření rychlosti vozidel. Tedy aby bylo možné identifikovat toho, kdo porušil pravidla, a pak ho obeslat," uvedl pro Českou televizi Václav Nestrašil, ředitel úseku Provozovatele elektronického mýta ŘSD.
Čidla zabudovaná v silnici zváží hned za hranicemi každé auto. Informace vyhodnotí a odešle do centrálního systému.
Dosud kamiony vážili policisté, šlo ale o náhodně vybrané vozy, nikoliv o systematické kontroly. Přitom právě přetížené kamiony nejvíce ničí české silnice. Opravy vyjetých kolejí, prasklin a dalších nerovností přitom ročně stojí stovky milionů. Podle ČT jde až o 600 milionů každý rok. Díky pokutování dopravců, které vpustí na silnice vůz s nadlimitní hmotností, se část peněz vrátí.
"Nyní probíhá testování a vyhodnocování pilotního projektu. Podle mého názoru bude trvat zhruba do podzimu letošního roku," řekl v ČT Karel Felix ze společnosti Kapsch. Právě ta provozuje mýtný systém. Celý systém by pak podle Ředitelství silnic a dálnic mohl plně fungovat příští rok.