Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miliardář Valenta posiluje v médiích. Kupuje podíl v Praha TV

  5:00aktualizováno  5:00
Majitel Synotu a senátor Ivo Valenta pokračuje v mediálních akvizicích. Po serveru Parlamentní listy kupuje třetinový podíl v Praha TV, kterou naladí až 2,8 milionu lidí v hlavním městě a středních Čechách.

Ivo Valenta, majitel holdingu Synot | foto: Jan Karásek, MAFRA

Valenta podle informací MF DNES koncem měsíce vstoupí do regionální televize Praha TV, která v roce 2014 vyrostla na základech televize Metropol zesnulého uhlobarona Luboše Měkoty.

Valenta, respektive jeho mediální společnost Our Media, ve firmě získá 34 procent akcií. Ty kupuje od slezského mediálního podnikatele Jaroslava Korytáře, majitele ostravské televize Polar. Ten se údajně z pražského projektu definitivně stahuje a zaměří se jen na své aktivity na severní Moravě.

Cena obchodu není známá, ale podle odhadů z trhu se bude pohybovat ve vyšších jednotkách milionů korun. Podle informací MF DNES má v těchto dnech zamířit žádost o schválení převodu podílu televize Polar na nového vlastníka regulátorovi, tedy Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Oficiálně se k tomu zatím Valenta příliš vyjadřovat nechce. „S investorským vstupem do Our Media jsme velmi spokojeni. V relativně krátké době vzrostla čtenost Parlamentních listů o více než 40 procent a podařil se nám s touto značkou také vstup na slovenský trh. I díky tomu jsme se společně s dalšími akcionáři rozhodli, že nezůstaneme stát na místě a v současné době připravuje další mediální projekty,“ uvedl neurčitě Valenta.

Obdobně tajemný byl jeho společník z Our Media Michal Voráček. „Nějaké mediální záměry tímto směrem jsou, ale aktuálně je nebudu komentovat,“ uvedl zdrženlivě Voráček, zkušený mediální podnikatel a manažer a hlavní Valentům stratég v této oblasti.

Praha TV se zaměřuje na zpravodajství z jednotlivých pražských částí. Její sledovanost Asociace televizních organizací neměří.

Valenta loni na jaře vstoupil do Voráčkovy mediální skupiny Our Media, vydavatele Parlamentní listů a dalších názorovo-zpravodajských serverů, kde získal poloviční podíl. Svůj podíl ve firmě nadále drží také Voráček, který projekt zároveň řídí.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.