Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Cihla, MAFRA

Vánoční nákupy startují Černým pátkem. Největší e-shopy nabídnou slevy

  • 29
Některé české internetové obchody se letos opět připojí slevovými akcemi k tzv. Černému pátku. Nákupní svátek Black Friday je v USA synonymem rekordních slev a startem vánoční nákupní horečky. Slevy v pátek 28. listopadu budou dosahovat desítek procent.

V Česku se akce, ale v podstatně menším rozsahu, v posledních letech rozšířila mezi internetovými obchody. Poprvé se letos během Black Friday zapojí do slev Mall.cz. „V rámci slev však nebudeme promovat jen elektroniku, se kterou je Černý pátek nejvíce spojený, ale produkty napříč celým naším širokým sortimentem,“ uvedla mluvčí firmy Michala Gregorová.

Alza.cz letos rozšířila slevové akce na celý týden. „Jeden den nám od začátku přišel málo, proto jsme se rozhodli nabídnout celý ‚černopáteční týden‘. Slevy budou dosahovat až 70 procent,“ uvedla Šárka Jakoubková z Alza.cz. Prodeje během ní během akce lámou rekordy. E-shop za první čtyři dny akce dal do prodeje téměř 10 tisíc kusů zboží za 30 milionů korun.

Obchod CZC.cz nabídne v pátek 300 produktů se slevami až 80 procent. „Na rozdíl od minulého roku letos nespustíme všechny slevy s úderem půlnoci, ale budeme je postupně spouštět v průběhu celého dne,“ uvedl marketingový ředitel CZC.cz Kamil Demuth. Slevy se budou týkat např. mobilních telefonů, tabletů, notebooků, televizí a fotoaparátů.

Prodejny iStyle nabídnou v pátek slevy na produkty a příslušenství značky Apple. Slevy se podle internetových stránek firmy pohybují od 9 do 39 procent. Například na iPhonu 5S lze ušetřit 1360 Kč.

V Česku na Černý pátek zlevňují jen lídři trhu

V USA během Black Friday utratí zákazníci průměrně 423 dolarů (9 350 Kč). Loni dosáhly tržby obchodníků 57,4 miliardy dolarů. „V Čechách se zatím zdaleka nejedná o nic tak masivního jako v USA, i když se o to některé e-shopy snaží již dva roky. Jde spíše o jednotky internetových obchodů, které se na Black Friday či Cyber Monday zaměřují. Jedná se především o lídry trhu,“ uvedl k akci Marek Krška ze společnosti NetDirect, která vyrábí a provozuje e-shopy.

Kamenné prodejny se v Česku akce většinou neúčastní. „V průběhu roku a zejména nyní před Vánoci máme spoustu výhodných nabídek, které promujeme směrem k zákazníkům vždy celý kampaňový týden. Navíc podle nás došlo ke značné devalvaci a nadužívání Černého pátku jako komunikačního nástroje,“ uvedl Petr Jiras z Electro Worldu.

,