Při odpovědích na čtenářské dotazy dále šéf vládní agentury hodnotil přednosti a nedostatky jednotlivých regionů, šance jednotlivých průmyslových oborů a spolupráci s dalšími ministerstvy či úřady.
Úsměvným příběhem ze služební cesty zavzpomínal i na bývalého ministra průmyslu Miroslava Grégra.
Odpovědi Martina Jahna najdete ZDE |
Jahnovým úkolem je přesvědčovat velké a bohaté, ale i menší a expandující firmy o tom, že Česká republika je pro ně ta ze všech nej. Agentura, které šéfuje, loni do tuzemska přilákala investice za miliardu dolarů.
Martin Jahn nastoupil do CzechInvestu v roce 1994 a prošel vedoucími funkcemi v odděleních marketingu a investičních projektů. V roce 1996 založil zastoupení CzechInvestu v Chichagu, kde pracoval až do podzimu 1999.
Pak se vrátil do Prahy, aby na pozici generálního ředitele agentury vystřídal Jana Amose Havelku.
Pod jeho vedením získal CzechInvest v letech 2000 a 2001 ocenění Nejlepší evropská agentura pro podporu zahraničních investic, jež uděluje časopis Corporate Location, patřící do skupiny Euromoney.
V posledních letech stála agentura u příchodu investorů jako byl Philips v Hranicích na Moravě, Toyota s Peugeotem v Kolíně nebo Matsushita v Plzni.
Kdo je Martin Jahn |
- narozen 1970 |
Česká republika se však musí připravit na sílící konkurenci ostatních zemí. Například Peugeot v polovině ledna dal před Žatcem přednost Trnavě - Slovensko tak získalo investici za 700 milionů eur.