Ve hře je další automobilka, naznačil Jahn

Zklamání z miliardové investice, kterou se nedávno francouzský Peugeot rozhodl místo do Žatce umístit do slovenské Trnavy, možná brzo vyžehlí jiná automobilka. "Myslím, že se v blízké době objeví ještě nejméně jeden projekt na výstavbu automobilového montážního závodu," naznačil šéf CzechInvestu Martin Jahn v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.Odpovědi Martina Jahna najdete ZDE

Při odpovědích na čtenářské dotazy dále šéf vládní agentury hodnotil přednosti a nedostatky jednotlivých regionů, šance jednotlivých průmyslových oborů a spolupráci s dalšími ministerstvy či úřady.

Úsměvným příběhem ze služební cesty zavzpomínal i na bývalého ministra průmyslu Miroslava Grégra.

Odpovědi Martina Jahna
najdete ZDE

Jahnovým úkolem je přesvědčovat velké a bohaté, ale i menší a expandující firmy o tom, že Česká republika je pro ně ta ze všech nej. Agentura, které šéfuje, loni do tuzemska přilákala investice za miliardu dolarů.

Martin Jahn nastoupil do CzechInvestu v roce 1994 a prošel vedoucími funkcemi v odděleních marketingu a investičních projektů. V roce 1996 založil zastoupení CzechInvestu v Chichagu, kde pracoval až do podzimu 1999.

Pak se vrátil do Prahy, aby na pozici generálního ředitele agentury vystřídal Jana Amose Havelku.

Pod jeho vedením získal CzechInvest v letech 2000 a 2001 ocenění Nejlepší evropská agentura pro podporu zahraničních investic, jež uděluje časopis Corporate Location, patřící do skupiny Euromoney.

V posledních letech stála agentura u příchodu investorů jako byl Philips v Hranicích na Moravě, Toyota s Peugeotem v Kolíně nebo Matsushita v Plzni.

Kdo je Martin Jahn

- narozen 1970
- vystudoval VŠE, fakultu mezinárodních vztahů
- získal titul MBA při večerním studiu na DePaul University v Chicagu
- je ženatý, má dvě děti

Za deset let své existence přilákal CzechInvest celkem 201 firem, které přislíbily v zemi investovat 6,6 miliardy dolarů. "Odhadovaný objem tržeb firem investorů má v roce 2005 dosáhnout zhruba 235 miliard korun, což bude přes osm procent hrubého domácího produktu. Jejich podíl na exportu pak bude zhruba 11,4 procenta," míní Martin Jahn.

Česká republika se však musí připravit na sílící konkurenci ostatních zemí. Například Peugeot v polovině ledna dal před Žatcem přednost Trnavě - Slovensko tak získalo investici za 700 milionů eur.