Soud se ale oba návrhy odmítl. Odvolání není přípustné. Kraj tvrdí, že poté co vypršela smlouva mezi ním a podnikem, už DPÚK není smluvním dopravcem a dopravu provozuje v komerčním režimu.
"Přesto představitelé dopravce žádají, aby jim byla doplacena prokazatelná ztráta, byť si u dopravce kraj žádné služby neobjednal," uvedl kraj v tiskové zprávě.
Tiskový mluvčí Dopravního podniku Marek Ženkl, ale namítá, že situace není tak jasná, jak uvádí Ústecký kraj.
"Dle dostupných informací je Obvodní soud pro Prahu 2 toho názoru, že by spor měl řešit Městský soud v Praze a jeho stanovisko nyní přezkoumává Vrchní soud. Ústecký kraj použil své právní stanovisko, že se jedná o spor z veřejnoprávní smlouvy, a že rozhodovací kompetence náleží ministerstvu vnitra," řekl.
Ministerstvo vnitra naopak uvedlo, že by spor měl řešit soud. Ústavní soud sdělil, že v této fázi není oprávněn zasahovat, doplnil mluvčí DPÚK.
"I z výše uvedeného je patrné, v jaké extrémní právní nejistotě se DPÚK a jeho zaměstnanci po dobu více jak půl roku nalézají," dodal Ženkl.
Kvůli sporům o dluh ve výši 274 milionů korun mezi dopravním podnikem a krajem se před dvěma týdny v regionu prakticky zastavila autobusová doprava. Na pravidelných linkách nevyjelo na 2600 spojů.
Spory mezi DPÚK a Ústeckým krajem se vyhrotily, když dopravce požadoval uhrazení ztráty. Podle hejtmana Jiřího Šulce bylo ale meziroční navýšení pro kraj nepřípustné. Samospráva proto k 1. květnu vypověděla DPÚK smlouvu a vypsala koncesní řízení na nového dopravce.
Tím se ve výběrovém řízení stala ČSAD Česká Lípa. Své žádosti o vydání licencí ale vzala zpět. Její ředitel David Mahdal řekl, že podmínky, za kterých chtěl kraj jeho společnosti licence vydat, jsou za hranou zákona, a proto byly pro firmu nepřijatelné.
Čtyřdenní kolaps autobusové dopravy v Ústeckém kraji postihl předminulý týden na 40 tisíc lidí. V současné chvíli autobusy jezdí, nicméně dopravní podnik pohrozil, že pokud se spory nevyřeší, může se situace opakovat. - více zde