Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Jak balí dárky profesionálové? Medvídek i škorpion pod stromeček

  11:17aktualizováno  11:17
Ve vánočním shonu nebývá čas a někdy ani energie zabalit nakoupené dárky. Naštěstí zákazníkům tento stres odebírají balící služby, jejichž stánky jsou v prosinci v každém obchodním centru. Pokud jste ale z těch, co si raději dárky balí sami doma, podívejte se na pár tipů, jak rychle a reprezentativně zabalit vánoční překvapení.

Balírny každý rok určují trendy podle veletrhů nebo z katalogů svých dodavatelů. Pak si vybírají vlastní kolekce. Nejčastěji se jedná o dodavatele z Německa nebo Itálie.

Letošním barevným trendům vládnou růžová, tyrkysová a stříbrná, doplňované fialovou. Čeští zákazníci přesto tíhnou k tradičním barvám Vánoc - zelené, červené a zlaté. To byly i barvy minulého roku.

„V sedmdesáti procentech případů k nám zákazník přijde s tím, že neví, jakou barvu vybrat a chce poradit,“ říká regionální manažerka balírny Giftisimo Kristýna Řasová. „Český zákazník je ale méně ovlivnitelný současnými trendy než například kupující v zahraničí,“ dodává.

Průměrná doba zabalení dárku je podle Řasové pět minut. Čím je dárek větší nebo má neobvyklejší tvar, tím se samozřejmě doba prodlužuje. Společnost proto zavedla „čekací lístek“. Zákazník si jednoduše na stánku uschová svůj dárek a dostane lístek s časem, kdy se pro něj má zastavit. Může tak pokračovat v nakupování a balíček si pak při odchodu jednoduše vyzvedne.

Kapr, škorpion i hůlky

Klienti na stánek nosí k zabalení i velmi netradiční dárky. „Jednou si pán přinesl kapra zabaleného ve fólii a chtěl ho zabalit pouze do papíru,“ vzpomíná Řasová. Dále si lidé přáli zabalit pytlík citrónů, živého škorpiona nebo hůlky k lyžím. Zvířata si přitom nakupující nechávají zabalit často. Pracovnice balírny je dávají do krabic, do kterých udělají dírky.

I dárek, který lze snadno poznat podle tvaru, například kniha, se podle Kristýny Řasové dá rafinovaně zamaskovat. „Stačí ho ozdobit různými dekoracemi a nemusí být na první pohled jasné, co je v papíru zabaleno,“ radí.

Balírny dárků se stávají čím dál oblíbenějšími. Právě zmiňovanému Giftisimu každý rok zájem o balení stoupal a poslední tři roky se už drží na stálé hladině. Podle ankety, kterou dělali pracovníci balící služby si zákazníci nejčastěji dárky nechávají balit k narozeninám (v 66 procentech) nebo svatbě (v 16 procentech). Přitom ze 65 procent si dárky chodí zabalit ženy.

Firma Giftisimo působí na českém trhu dvanáctým rokem. Balící stánky má v obchodních centrech po celý rok - sedm v Praze, jeden v Brně a dva až tři v Bratislavě. Během vánočních nákupů se počet zvyšuje, tento rok se jedná o 35 stánků. Za jeden týden se během Vánoc na jedné provozovně zabalí na sedm set dárků.

Společnost nabízí také vlastní vánoční dekorace a dárková přání. Jejich krabice jsou vyráběny ve speciálních chráněných dílnách. Do budoucna Giftisimo plánuje i školení na balení dárků pro veřejnost.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Drahé máslo? Dojnice a Evropská unie

Pohled na cenu másla nyní možná zákazníka vyděsí, ale za průměrný plat si ho koupí víc než v roce 1989. A za to, že stojí okolo padesáti korun, mohou i hloupé...  celý článek

Irácké letectvo začalo přebírat první ze dvanácti odkoupených letounů Aero...
Zbrojovky vyvezly zbraně za rekordních 18 miliard, nejvíce do Iráku

Export zbraní a vojenského materiálu z Česka dosáhl loni rekordní hodnoty 18,2 miliardy korun, v roce 2015 to bylo 15 miliard. Z jednotlivých států české...  celý článek

Sparťanský útočník David Lafata slaví gól.
Lafata prokopal cestu ostatním, šanci na vrácení daní mají stovky sportovců

Vítězství fotbalisty pražské Sparty Davida Lafaty nad finančním úřadem znamená výhru i pro nejméně stovky dalších sportovců, kteří podnikají jako živnostníci....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.