Vozy budou v Maracaibu jezdit po povrchu, proto je nezbytnou součástí vagonů výkonná klimatizace. Dvoumilionový přístav Maracaibo totiž leží v subtropickém podnebním pásu a je nejteplejším městem Venezuely - venkovní teploty zde dosahují až 40 stupňů Celsia, v zimě často přicházejí vydatné deště.
Pražské metro také využívá vlaky složené z pěti vozů, v Maracaibu budou v jednom vlaku jen tři vozy. Přepravní kapacita tedy bude asi 250 tisíc cestujících denně.
Vlaky pro Maracaibo vyrobí pražský závod Siemens Kolejová vozidla. Město objednalo od Siemensu sedm třívozových souprav metra i kompletní dodávku příslušné infrastruktury, jako je zabezpečovací technika, napájení, koleje či jízdenkové automaty.
Celková hodnota zakázky je téměř pět miliard korun. Začátek provozu s cestujícími je naplánován na leden roku 2008.