První prodejnu s názvem Bon&Petit otevřel včera v centru Prahy v Jungmannově ulici. Jde o kombinaci lahůdek a doplňkového prodeje potravin, novin či základní drogerie. Další tři obchody budou brzy následovat, z toho jeden v Brně.
„Nejdřív mělo jít o prodejnu podobnou Žabce, ale pak jsme zvolili tento model s lahůdkami, protože kvůli vysokým tržním nájmům nejde fungovat jen s potravinami,“ popisuje dosavadní jednatel společnosti Pramen CZ Petr Sýkora.
Tesco letákyNavštěvujete rádi |
Žabky začala budovat společnost Penta a první otevřela před měsícem kousek od Staroměstského náměstí. Její nabídka odpovídá klasickým malým potravinám. Sýkora přiznává, že otevření Žabky popohnalo i je, a rozjetí sítě Bon&Petit tak urychlili.
V metropoli a zanedlouho i v dalších větších městech tak začíná vzrůstat konkurence malých prodejen v centru a na „živých ulicích“. V Praze se například rozšiřuje síť obchodů Manni Minni Market, která konkuruje hlavně vietnamským večerkám.
Bon&Petit se od nich odlišuje. Hned u vchodu provozovatelé cílí na české chutě a nabízejí čerstvé chlebíčky, saláty, ale i bagety či dorty. Ty je možné sníst na místě u pultíků. Dále se zde prodávají základní potraviny od pečiva, sýrů, jogurtů, po mražené či polotovary.
Ty doplňují dražší speciality od guatemalské kávy přes čaje Ronnefeldt po bio ledové kakao. Otevřeno chtějí mít od sedmi ráno do sedmi večer.
Nový majitel: Značka Pramen zůstane
„Původní plán byl, že v Praze otevřeme těchto prodejen alespoň dvacet, pak deset v Brně a deset v Ostravě,“ popisuje dosavadní majitel společnosti Pramen CZ Jaroslav Konvalina.
Ten však nyní firmu prodává, rovněž Čechům, společnosti Rosa Market. Pod ni patří nákupní aliance Enapo zásobující zhruba 600 prodejen, z toho na 70 vlastních.
„Projekt Bon&Petitu podporujeme,“ říká za nové majitele Vladimír Jaroš. Ten celý prodej za nové vlastníky dohadoval a o spojení obou firem pod jednu hlavičku se bude starat i dál. Zároveň pracuje i pro společnost Odien. Ta však s touto transakcí podle něj nemá nic společného.
Dosavadní majitel Pramenu CZ Jaroslav Konvalina se sám nyní pustí ve větším do výstavby bytů, se kterou začínal už dříve. „Prodej Pramenu bylo pragmatické rozhodnutí. Pramen byl konsolidovaný, ale tržby nešly nahoru,“ říká Konvalina k tomu, proč se nakonec rozhodl ho prodat.
Nejdříve zvažoval, že skokově posílí tím, že koupí konkurenci. Nějakou dobu vyjednával s Billou o koupi pro ni nevýhodných Delvit, ale z toho nakonec sešlo.
Podle Jaroše chtějí noví majitelé značku Pramen zachovat a dál rozvíjet. Dnes je prodejen 48 a jsou hlavně na Vysočině a v jižních a severních Čechách.