Tradiční mazanec si podle řetězce Albert doma pečou spíše lidé na menších městech. V

Tradiční mazanec si podle řetězce Albert doma pečou spíše lidé na menších městech. V | foto: Petr Topič, MAFRA

Velikonoce v obchodech. Táhnou kuchyňské roboty i dražší delikatesy

  • 0
Velikonoce jsou po Vánocích druhým nejvýznamnějším obdobím v prodeji potravin. Trend ukazuje na vyšší poptávku po surovinách k vaření a pečení tradičních svátečních pokrmů, čokoládových cukrovinek a alkoholu. Vyšší tržby mají ale třeba také prodejci kuchyňských robotů.

Žádané zboží v období velikonočních svátků kopírují slevové letáky potravinových řetězců. Supermarkety v nich, podle serveru AkcniCeny.cz, který sleduje trendy v oblasti slev a letáků, nabízejí jak suroviny na tradiční vaření a pečení, tak cukrovinky a sladké i slané delikatesy jako odměny pro koledníky, alkohol nebo speciální druhy masa.

Velikonoční cukrovinky včetně čokoládových zajíčků a vajíček nabízejí supermarkety Kaufland už od konce ledna. Před jarními svátky tradičně sleduje zvýšenou poptávku po čokoládovém zboží také řetězec Lidl. Cukrovinky a další sladké i slané delikatesy pro koledníky dobře prodává například i Albert.

Lidé před jarními svátky hodně kupují tzv. suché potraviny jako je mouka, cukr, ořechy, mandle a další ingredience na velikonoční pečení. V řetězci Tesco prodej čerstvého mazance před Velikonocemi roste až desetinásobně.

Supermarket Albert má týden před velikonočním pondělím výrazně vyšší prodeje droždí, které je hlavní surovinou při přípravě mazance nebo jidášů. Co se týče domácího pečení, potravinový řetězec vysledoval, že tradice domácí výroby typického velikonočního pečiva žije hlavně v menších městech.

Před Velikonocemi Češi nakupují také výrazně více kuchyňských robotů, ručních elektrických mixérů nebo šlehačů. „Prodeje spotřebičů jsou v tomto období o přibližně pětinu vyšší oproti průměru,“ potvrzuje Ladislav Pospíšil, ředitel nákupu a marketingu řetězce s domácími spotřebiči a elektronikou Expert Elektro.

Slevy o Velikonocích nejsou nijak výrazné

V supermarketech Tesco nepřijdou zkrátka ani milovníci masa. V nabídce najdou kohouta, křepelku nebo prémiové šunky. Zákazníky obchodů Kaufland pak zajímá především rozšířená nabídka hlavně o jehněčí maso, které běžně nenabízí.

Výrazně také v tomto období roste prodej alkoholu. Prakticky kterýkoliv druh lihovin je možné sehnat ve slevě.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Zvýšená poptávka je přirozeně po vejcích. Podle serveru AkcniCeny.cz se v akcích různých řetězců objevují hned patnáctkrát. Nejvyšší sleva je 27 procent, ve stejném období minulý měsíc byla vejce v akci pouze čtyřikrát a nejvyšší sleva byla 25 procent. Například Kaufland i Tesco nabízejí zákazníkům bílá vejce, která jsou pro barvení a kraslice vhodnější.

Nejlevnější zboží v roce během Velikonoc nekoupíme, slevy v tomto období totiž nejsou nijak výrazné. V obchodech je ale mnohem větší nabídka akčního zboží, v každém řetězci se dá nakoupit uvedené kategorie v akci a zákazníci mají větší výběr než v jiné roční etapě.

Nejvýhodněji před Velikonoci podle webu AkcniCeny.cz nakoupíme alkohol, vejce, vybrané lahůdky a delikatesy a zmrzlinu. Za přijatelné ceny se dá rovněž sehnat zboží, které běžně není v supermarketech nebo hypermarketech dostupné. Jde hlavně o speciální produkty z uzenin, sýrů a masa.