Zvýšení tržeb o desítky procent potvrzovali také zástupci firem provozujících supermarkety a hypermarkety. "Tržby jsou výrazně vyšší než obvykle. Lidé ve velkém nakupují tradiční velikonoční zboží, ale také alkohol," řekla manažerka externí a interní komunikace společnosti Delvita Karin Petrikovitsová. Podle ní jsou letošní velikonoční nákupy výhodné pro obchodníky také proto, že se shodují s výplatním termínem, a lidé tak mohou hodně utrácet.
Tržby narostly i dalším společnostem. Například v síti obchodů Julius Meinl se tržby zvýšily o třicet procent, výrazný nárůst zaznamenali také v hypermarketech Globus. "Je to velké zvýšení proti předchozím týdnům i třeba stejnému období v loňském roce," řekl generální ředitel společnosti Globus Petr Vyhnálek.
Podle Barbory Jandové ze společnosti Ahold provozující prodejny Albert, Prima a Hypernova, se stejně jako o Vánocích prodávají potraviny, ale lidé méně nakupují například elektrospotřebiče. "Největší zájem je o tradiční dárkové velikonoční zboží, jako jsou kraslice nebo pomlázky, ale také o hračky," řekla Jandová.
Tržby v obchodech navíc zvyšovali zahraniční turisté. Ti nakupovali především v Praze, kde například obchodní domy Bílá labuť v centru města zaznamenaly patnáctiprocentní nárůst tržeb. V příhraničí zase více než jindy nakupovali Slováci, Němci a Rakušané. "Je tu dvakrát tolik autobusů ze Slovenska, než je obvyklé," řekla Lenka Manová z jednoho obchodů v obřím nákupním centru Olympia u Brna.