Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line reportáž

Jak se jezdí po nejlevnější trati v Evropě
20:36
Na závěr trošku statistiky z celého testu. Ve vlacích jsem strávil celkem 1 650 minut čistého času, tedy celkem 27,5 hodiny. (ČD 484, RJ 712, LE 454). Celkem najeto 3189 kilometrů (ČD 1157, RJ 1216, LE 816), průměrná rychlost tedy 115 kilometrů za hodinu. Závěrečné zhodnocení jednotlivých dopravců zveřejníme v pátek. Děkuji za pozornost.
20:35
Zatímco v pendolinu pouštějí České dráhy při příjezdu do Prahy Vltavu, Leo Express pouští při příjezdu skupinu Lake Malawi. Vlaky Leo Express si zahrály i v jejich klipu . https://www.youtube.com/watch?v=ZNp_N6kN-VQ
19:54
  • Zajímavá je i účtenka, kterou posádka vydává vždy a automaticky: je na ní...

    Zajímavá je i účtenka, kterou posádka vydává vždy a automaticky: je na ní uveden "let" BYS-PRG (Bystřice - Praha), nikoliv číslo vlaku. Nezapře se profesní deformace dodavatele cateringu, firmy Alpha Flight. Tu živí hlavně dodávka jídla do letadel. / Autor: Jan Sůra iDNES.cz

19:52
  • Vlaky Leo Expressu jezdí částečně díky penězům, které utržil Leoš Novotný...

    Vlaky Leo Expressu jezdí částečně díky penězům, které utržil Leoš Novotný starší z prodeje Hamé. Jejich bagety jsou na tomto spoji posledním jídlem, které je k dispozici. / Autor: Jan Sůra

19:04
Pro svoji lehkost a původní určení spíše pro příměstské jednotky mají vlaky Leo Expressu Stadler Flirt mezi některými železničními fanoušky lehce hanlivou přezdívku - Tramvaj. Vlak není nic pro milovníky kupé, prostor je kompletně otevřený, z jednoho konce vlaku je vidět na druhý, dobře je vidět i na posádku, zda se někde právě nezašívá. Ze všech tří dopravců má Leo Express nejlehčí vlaky, což se projevuje i na nižší spotřebě a poplatku za dopravní cestu. I proto firma tvrdí, že má ze všech nejnižší náklady na sedačku a kilometr.
18:50
Zpožděný Leo Express do Prahy - o 13 minut. Opět téměř vyprodaný vlak. Poslední spoj na testování.
18:32
Zábřeh na Moravě, zpoždění 11 minut.
17:50
Odjezd zpožděným EC Jan Perner směr Morava. Vůz od rakouských drah je stejný, jako používá RegioJet. Wifi chybí.
17:27
Zatímco u soukromníků je dnes z Ostravy často vyprodáno nebo zbývá pár míst, pendolino je ve stejný čas a jedoucí stejným směrem o poznání prázdnější.
17:09
Příjezd do Pardubic, 12 min zpoždění. Vlak Leo express zpět na Moravu jel včas, takže těsně ujel.
16:39
RegioJet inzeruje klidovou zóny s argumentací, že v těchto vozech nechodí tak často stevardky. To ale ve skutečnosti není pravda, protože kromě servisu ještě sbírají prázdné obaly od nápojů a jídel, takže chodí téměř stejně často, jako v jiných vozech.
16:38
Dost nepochopitelné je i označení těchto vozů jako klidová zóna. Vzhledem k tomu, že ve voze je 80 lidí, klid tu příliš není.
16:34

Chlouba z Rumunska, vozy Astra, vypadají sice na první pohled atraktivně, ale mají i své zápory. Cestující tu jsou podstatně více namačkáni, když vedle sebe sedí dva dospělí muži, tak to připomíná spíše cestování autobusem. Vagóny stále zlobí i technické detaily: jeden záchod mimo provoz, druhý ukazuje obsazeno, i když je prázdný.

  • Ještě loni bych podobnou cestu mohl plánovat s klasickým knižním jízdním řádem....

    Ještě loni bych podobnou cestu mohl plánovat s klasickým knižním jízdním řádem. Letos ne. Správa železniční dopravní cesty ho přestala vydávat a místo ní ho vydaly České dráhy. Ty ho pojaly tak, že z něj konkurenci na hlavní trati zcela vymazaly. / Autor: Jan Sůra iDNES.cz

15:09
  • Displej v RegioJetu.

    Displej v RegioJetu. / Autor: Jan Sůra iDNES.cz

15:07
  • Každá sedačka ve voze má vlastní monitor (s výjimkou několika čtyřsedaček)....

    Každá sedačka ve voze má vlastní monitor (s výjimkou několika čtyřsedaček). RegioJet tu kromě filmů ukazuje i svůj jídelní a nápojový lístek, pro cestující v tomto voze zbytečně: nabízí pouze rozlévanou kávu, čaj nebo mošt a balený croissant či jiné drobnosti. Kompletní nabídka je nedostupná / Autor: Jan Sůra iDNES.cz

14:50
Cestuji opět vozem Astra, který na sociálních sítích sklízí tolik kritiky. Sedím na začátku vagonu hned za lokomotivou, a mohu tak potvrdit, že je poměrně hlučný. Vlak je téměř vyprodán, stejně jako za ním jedoucí Leo Express.
14:45
Drobná zpoždění mají někdy své výhody. Na přestup v Ostravě jsem měl čtyři minuty, pendolino přijelo pozdě asi o osm minut. Naštěstí i RegioJet nabral menší zpoždění na cestě do Prahy, takže do Svinova přijel právě ve chvíli, kdy jsem vystoupil z pendolina.
13:28
  • Z porcelánu se najite jen u Českých drah. Svíčková z pendolina je vyhlášená...

    Z porcelánu se najite jen u Českých drah. Svíčková z pendolina je vyhlášená oprávněně. / Autor: Jan Sůra iDNES.cz

12:37
Patnáctý vlak celé cesty. Pendolino zpět na Moravu. České dráhy se do cenové akce soukromých dopravců nezapojily a na obsazenosti to je vidět, vlak je velmi málo zaplněn.

Diskuse


J16i26r27i Z66u41z78a96ň35á44k 4968650483206: Ono to dopadne ,tak jako u leteckých společností všechny ty prebendy jsou odvislé od mzdy menežmentu!!! (18:28)

M22i10l93o93š B37r48a26d39í96k 3206789587388: možná tím myslel zdarma, protože tam píše, že ta káva byla zdarma. (14:58)

M89i78l26o86s84l87a12v O78n18d84i23l89l45a 9958271305206: "Podává se "pouze" káva, čaj či mošt." A na další fotce je croissant s mozzarelou. Tak jak to je doopravdy? (9:13)




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.