Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

  17:07aktualizováno  17:07
V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Rychlíky dosud provozuje státní dopravce ZSSK, který je rovněž v soutěži. | foto: HNonline.sk

České dráhy jsou jedním z osmi přihlášených zájemců o provoz rychlíků mezi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mezi zájemci jsou i další státní dopravci: rakouské ÖBB a přes svoji dceřinou firmu Arriva také Deutsche Bahn.

Fotogalerie

Do soutěže se přihlásili i další čeští dopravci: Leo Express a RegioJet a česká pobočka Deutsche Bahn Arriva. Jde zatím jen o kvalifikaci, slovenské ministerstvo dopravy bude teď posuzovat, zda vůbec splňují podmínky k účasti.

Ve hře je desetiletý kontrakt na provoz rychlíků na trati Bratislava - Galanta - Levice - Zvolen - Banská Bystrica. Jde o zhruba 1,5 milionů vlakových kilometrů ročně. Pro srovnání: jde o třikrát větší objem, než první soutěž českého ministerstva dopravy na vlaky Plzeň - Most.

Slovenské ministerstvo dopravy věří, že soutěž přinese nižší cenu a vyšší kvalitu. Rychlíky dosud provozuje státní dopravce ZSSK, který je rovněž v soutěži.

Mluvčí Českých drah Radek Joklík účast v soutěži potvrdil, dál ale postup Českých drah nekomentoval.

V Česku jsou ale České dráhy hlavní brzdou soutěží: úspěšně zablokovaly u antimonopolního úřadu tendry na pošumavské lokálky i rychlíky z Plzně do Mostu.

Dráhy se cítí znevýhodněny například tím, že musí uznávat režijní jízdenky. I kvůli tomu další soutěže i přes původní sliby ministerstva dopravy u nás stojí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stávka v Řecku. - Cestující odpočívá poté, co aténské letiště zrušilo její let
Probdělou noc na letišti může zahojit odškodné. Kdy je požadovat?

Šestnáct hodin strávených na italském letišti Lamezia Terme, den a půl zpožděné letadlo z egyptské Hurghady. Společnost Travel Service musela o víkendu řešit...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.