Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Věrnost klientů se zatím příliš necení

aktualizováno  19. září 9:56
Odměna za to, že zákazník zůstává věrný jednomu obchodu - to se ještě v České republice příliš nenosí. Ze sledovaných třinácti obchodních řetězců zavedly věrnostní programy jen čtyři - Billa, Delvita, Julius Meinl a Coop Terno. "Zatím podobné výhody nenabízíme" nebo "snažíme se držet ceny na úrovni, která je atraktivní po celý rok a pro všechny," zněly odpovědi ve zbývajících sítích prodejen.

Přináší věrnostní program stálým klientům skutečně výhody? Ze srovnání řetězců v České republice vyplývá, že právě supermarkety patří k těm dražším - v cenách je porážejí diskonty i hypermarkety - a beze slev pro věrné. Věrnostní slevy lze tedy považovat za jakousi kompenzaci vyšší ceny v porovnání s konkurencí. Přičemž platí: kdo chce slevu, musí hodně nakupovat.

Obchody zavedly podobný princip - za každou útratu načítají svým zákazníkům určité body, kterými pak lze zaplatit další nákup nebo je proměnit v jiné zboží či službu partnerských společností. Body se evidují prostřednictvím zákaznické karty, kterou získá nakupující obvykle poté, co vyplní v prodejně dotazník. Kartu pak předkládá u pokladny při placení. Výjimkou je Billa, která nesčítá body, ale rovnou umožňuje stálým zákazníkům nákup vybraného zboží se slevou.

JULIUS MEINL

Co utracená koruna, to bod, plus body navíc za speciálně označené výrobky. Takový systém slev nabízí Julius Meinl pod názvem Bon. Nasbírané body je pak možné vyměnit za zboží či služby u vybraných firem, většinou s doplatkem. Například za 6500 bodů a k tomu 8900 korun je možné pořídit letenku na Kanárské ostrovy nebo stejným počtem bodů zlevnit zájezd o dva tisíce korun. Sto padesát korun odečte majiteli sto padesáti bodů z ceny svých služeb vybrané kadeřnictví. Sto padesát bodů "stojí" třeba i dvě deci nealkoholického nápoje v restauraci zařazené do systému Bon. Seznam společností, u kterých lze čerpat slevy včetně cen jejich zboží a služeb, uvádí Julius Meinl na internetové adrese http://www.bony.cz/.

DELVITA

Za deset korun utracených v síti jejích prodejen získá majitel zákaznické karty Delvita jeden bod. Více bodů si může připočítat, pokud koupí speciálně označený a obodovaný výrobek. Ve chvíli, kdy nasbírá 250 bodů, získá v prodejně, kde mu vydali zákaznickou kartu, šek v hodnotě 25 korun. S ním může platit při dalším nákupu. Kromě toho je možné prostřednictvím karty o něco levněji pořídit zájezd u vybraných cestovních kanceláří, případně sjednat finanční služby či produkty u pojišťoven a bank.

COOP TERNO

I v obchodech Coop Terno získá zákazník, který dosáhne určitého počtu bodů, dárek zdarma. Podobně jako u konkurence se mu body evidují prostřednictvím zákaznické karty. Co za ně získá? Na internetové adrese obchodu Terno je uvedeno, že například za nákup 6000 korun dostane zdarma výrobky COOP v hodnotě 59,60 koruny. Pokud utratí v obchodě 40 tisíc, odnese si napařovací žehličku, a jestliže tu nakoupí například za 80 tisíc, získá fritovací hrnec a rychlovarnou konvici.

BILLA

S kartou Billa Klub je možné nakupovat se slevou deset až čtyřicet korun vybrané zboží, které je v příslušný den označeno na regále. "Je to vždy šedesát až sedmdesát výrobků, jejich skladba se neustále mění," uvedli v obchodě. V současné době se soutěží o automobil.

Kam chodíte nakupovat? Dáváte přednost spíše malým obchodům, či velkým supermarketům a hypermarketům?
Václav Hudeček, houslista: Chodím do Primy a k zelinářům. V hypermarketech a supermarketech kupuji jenom ryby, které jsou asi jediné čerstvé a jsou i cenově dostupnější než v zahraničí. Na druhou stranu velké obchody z lidí ždímají peníze na jiných věcech, jako je shnilé ovoce a prošlé potraviny. Dělají triky, jako jsou akce nekvalitního zboží, já tomu říkám odpadky. Je to strašné.
Hana Marvanová, politička: Občas zabloudím do supermarketu, a jelikož nejezdím na nákup autem, tak chodím do samoobsluhy u nás. Supermarkety jsou k tomu, že člověk utratí víc peněz, protože se v nich dá více koupit. Jsou tam i klady i zápory. Dokonce si vzpomínám, že jsem koupila něco prošlého a ani nebyl čas to reklamovat, protože to bylo někde daleko. U těch menších obchůdků, které mám za rohem, je to rychlejší a hlavně si ani nedovolí prodávat něco prošlého nebo zkaženého.
Helena Vondráčková, zpěvačka: Když potřebuji udělat větší nákup, jedu do supermarketu, když jen něco malého, zajdu do našeho malého hezkého obchůdku Na rybce.
Šárka Kašpárková, atletka: Chodím nakupovat v Brně do Billy, mám ji hned u ruky. Velkým obchodům se ale pokud možno vyhýbám. Kupuji tam jenom pleny. Nerada je navštěvuji, je tam hodně lidí a všechno na jedné kupě. Než se člověk zorientuje, tak to dlouho trvá. Lidi jsou v těchto obchodech bezohlední a bývá tam prošlé zboží. I výběr v Bille je někdy dost špatný, hlavně večer, především pokud jde o maso a zeleninu. Překvapují mě ty velké hypermarkety nebo supermarkety, kde dělají akce. Nedávno na dětskou přesnídávku, která měla už dávnou prošlou lhůtu. Je to strašné, co si všechno dovolí.
Ivan Langer, politik: Poté co jsem se oženil, má na starosti nákupy manželka. Chodíme do Delvity a nějak nám vyhovuje nejvíc. Do hypermarketů nechodím, protože se tam cítím hrozně ztracený.
Hudečková Eva, herečka a spisovatelka: Mám ráda malé české krámky. Velké nepreferuji. Nemají kvalitní zboží, je mnohdy prošlé. Na lidech vydělávají a lidem neslouží, jak by měly.
Fero Fenič, producent a režisér: Potraviny nenakupuji příliš často, ale když, tak zajdu raději do hypermarketu na větší nákup. Bydlím v centru Prahy a nejsem spokojen s výběrem potravin v malých obchodech. Například nedaleko naší ulice jsou dva malé obchody s potravinami se shodným nebo velmi podobným sortimentem. Svůj jogurt ani černý chléb v nich nedostanu. Škoda, že u nás zatím existuje jen málo specializovaných prodejen s potravinami. Ten výběr je žalostně malý, ne jako třeba v zahraničí, kde například existují různé obchůdky s lahůdkami.
Ivan Hlas, zpěvák a skladatel: Nenakupuju rád, ale když už, tak raději v menších obchůdcích. A to třeba i takové ty technické věci, jako nástroje. Ale zase na nákup potravin pro rodinu raději jezdím do super- nebo hypermarketů.
Helena Fibingerová, podnikatelka, bývalá atletka: U nás v Kunovicích jsou obchody Jednoty, nemám zde výběr. Jezdím proto do Hypernovy. Můj život je takový chaos, že potřebuji prostor k nákupu. Postavím si vozík někam bokem a chodím a vybírám, co potřebuji. Nakupuji častěji, protože mám stále nějaké hosty, ale snažím se kupovat jen ty zdravé věci. Nakupuji potraviny, u kterých plesnivost nebo zkažení nehrozí. A nakupuji ráda.

 

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vejce
Německo, Belgie a Nizozemsko stahují miliony toxických vajec z trhu

Miliony nizozemských vajec kontaminovaných insekticidem s vysoce toxickou účinnou látkou fipronil začaly tento týden stahovat z trhu Německo, Belgie a...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Druhé finálové utkání hokejové extraligy mezi Kometou a Zlínem (18. dubna)...
Podniky diskriminovaly nevidomé i fanoušky Komety, odhalila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí pět případů diskriminačního jednání v obchodech a restauracích. Inspektoři za to uložili tři pokuty v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.