Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Autosalony se spojují, větší hráči kupují menší prodejce aut

  10:51aktualizováno  10:51
Jeden z největších dealerů aut v zemi, společnost TUkas Group, rozšířila svoji prodejní síť. Firma se dohodla na převzetí jiného pražského autosalonu Auto Adámek. Podobných transakcí bude přibývat: v Česku je totiž prodejní síť v porovnání se západoevropskými zeměmi stále relativně roztříštěná.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

„Změny vlastnictví a postupná konsolidace jsou zjevné, nicméně v tuto chvíli nepředpokládáme významné zrychlení tohoto procesu,“ říká Vojtěch Opleštil z Automobilové expertní skupiny PwC. 

Řada dealerů se totiž v posledních letech kvůli klesajícím maržím dostala do finančních potíží a začali prodělávat. To je i případ Auto Adámek, které podle posledních dostupných výsledků hospodařilo v roce 2013 se ztrátou čtyři miliony korun. Firmu ovládala rodina Adámkových, TUkas Group patří bratrům Jiřímu a Miroslavu Tůmovi.  

Auto Adámek bude v rámci TUkas Group nadále působit pod svým názvem, stejně jako ostatní značky Auto - Staiger a TT Complex. Firma bude i nadále prodávat značky Škoda a Ford. „Nabídku na akvizici zavedeného autosalonu jsme zvažovali poměrně krátkou dobu, protože Auto Adámek nám je blízký svou filozofií, poctivostí a důrazem na maximální péči o zákazníka,“ říká předseda představenstva skupiny TUkas Jiří Tůma.

TUkas Group se tak s celkovým počtem 300 zaměstnanců a obratem 1,95 miliardy korun stává jedním z největších prodejců aut u nás. 

Generace zakladatelů odchází do důchodu

Podle Petra Knapa, partnera podnikového poradenství ve společnosti EY, je konsolidace obchodníků v automobilové branži často diskutované téma. „Podle našeho názoru bude proces konsolidace a zvětšování průměrné velikosti obchodníka probíhat velmi pozvolna. Změnu by mohl přinést pouze aktivní zájem silného investora, který by proces akceleroval,“ vysvětlil Knap.

Rentabilita oboru ale není zatím taková, aby se o něj zajímali finanční investoři. „Automobilky by určitou míru konsolidace uvítaly, ale tržní lídr Škoda Auto ji s ohledem na svou dominantní tržní pozici z důvodu regulatorních omezení ani nemůže výrazně urychlovat,“ dodal Knap.

Pro slučování autosalonů mluví více faktorů. Řada prodejců se dostala do fáze, kdy už zakladatelé odcházejí do důchodu a nemají firmu komu předat. Automobilky navíc současně tlačí prodejce do velkých investic: například u Škody Auto musí všichni dealeři nákladě modernizovat autosalony do nové podoby, jinak skončí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.