Vezmete zboží, vyplníte bumážku...

Stavíte rodinný dům nebo jen předěláváte panelákové jádro? Potřebujete dlaždice, obklady, vanu? Správnou volbou je Hornbach, ovšem pouze za předpokladu, že chcete koupit jednu konkrétní věc, přivezete si s sebou odborníka a sami si nákup dopravíte do bezpečí domova. Jinak můžete špatně pochodit.

Dokončujeme rodinný dům. Budiž řečeno ke chvále brněnského Hornbachu, že výběrem zboží a cenami se nám zdál nejlepší. Ne službami zákazníkům. Za prvé si sami musíte najít příslušného prodavače. Připravte se na to, že ten, kterého oslovíte v oddělení sanitární techniky, patří do stavebnin, ve stavebninách do oddělení barev a tak podobně. Pokud uspějete, logicky požádáte prodavače o pomoc s výběrem. Chcete jediné: k záchodu kombi vše potřebné jako hadičky, šrouby, prkénko.

Jaké je však vaše překvapení, když zboží v dohodnutý den dorazí. Obsah dodávky je zcela jiný, než jaký jste vybrali! Vybalíte první kus z objednaných čtyř WC a zjistíte, že nemá splachování. V Hornbachu se po telefonu dozvíte, že má být součástí záchodu, a nemusí se tedy kupovat zvlášť. " Omlouváme se, přijeďte si pro to," říká Hornbach do telefonu.

Sednete do auta, vyhledáte prodavače, podiskutujete o problému, prodavač vydá požadovanou součást. Podotýkám, že nemusíte vozit nedokonalou část zpět a dokazovat, že to tam opravdu nebylo a jedete domů. Zapomenete na ztracený čas a projetý benzin. Druhý den vám instalatér ukáže, že jednu z hadiček, které jste na radu prodavače zakoupili, nelze namontovat.

I sednete do auta, u vstupu si vyplníte bumážku od reklamovaného zboží, najdete prodavače, vyměníte zboží, jedete zpět. Následně volají instalatéři, že odpad jednoho záchodu nevyhovuje. Vezmete zboží, sednete do auta, vyplníte bumážku, vyhledáte prodavače... Vrcholem je, když zjistíte, že tři prkénka vyhovují, ale jedno ne a ne nainstalovat.

Vezmete zboží, sednete do auta, vyplníte bumážku. Hledáte odpovědného vedoucího, abyste si postěžovali na neodbornost personálu. Ten není k nalezení, a tak stížnost s vámi sepisuje jedna z prodavaček. Vylíčíte jí celou anabázi s nákupem. Paní se podiví, kroutí hlavou, zapíše si poznámky, omluví se, zdvořile vás požádá o jméno a telefonní číslo. Rozloučíte se a čekáte na odezvu. Týden, čtrnáct dní, dva měsíce..., a jestli neumřete, čekáte stále.

Eva Smějová, Brno

Prověřili jsme stížnost paní Smějové a zjistili, že skutečně došlo k několika pochybením z naší strany. Všechny problémy, které mnohdy nevznikly naší vinou, jsme řešili vždy ve prospěch zákaznice, které jsme se omluvili a nabídli jí finanční kompenzaci.

Miloš Okurek, vedoucí prodejny Hornbach Baumarkt, Brno