Více klientů zisk spořitelny nezvýšilo

  • 9
České spořitelně klesl v pololetí zisk ve meziročním srovnání téměř o čtvrtinu. A to navzdory tomu, že se zvýšily poplatky za služby a řady klientů se rozrostly o 12 procent. Spořitelna pokles zisku na 3,38 miliardy korun přičítá nižším úrokům a chybějícímu inkasu dividend od dceřiných firem.

Prezentované výsledky jsou nekonsolidované, podle českých účetních standardů. Výkazy podle mezinárodního účetnictví, které banka považuje za důležitější, zveřejní ČS až v srpnu.

"V prostředí rekordně nízkých úrokových sazeb poklesl v meziročním srovnání mírně čistý úrokový výnos na 7,06 miliardy korun, meziročně o dvě procenta," uvedla Věra Čarná z tiskového oddělení banky.

Příjem z poplatků a provizí se naopak díky rostoucímu počtu transakcí zvýšil o osm procent na 3,476 miliardy korun.

Největší banka pro drobné klienty zvýšila ke konci pololetí bilanční sumu o pět procent na 488,4 miliardy korun, což by jí podle tohoto hlediska mělo držet na druhém místě mezi českými bankami hned za ČSOB.

Úvěry prudce stouply
Rekordně nízké úrokové sazby se očekávaně odrazily v růstu úvěrů občanům. Jejich objem se zvýšil o 38 procent na 57,3 miliard korun, především kvůli hypotékám.

"V rámci programu TOP Bydlení poskytla Česká spořitelna za posledních 12 měsíců více než 6 400 hypotečních úvěrů v objemu 6,9 miliardy korun," uvedla Čarná.

Do poboček chodí méně lidí
Rostoucí poplatky za služby na pobočkách se odrazily v počtu aktivních platebních karet s logem ČS.

Přes 4,6 milionu klientů spořitelny používalo 2,4 milionu platebních karet, což je meziroční nárůst o 163 tisíc. Téměř devítinásobný nárůst na 60 tisíc zaznamenaly kreditní karty.

Počet uživatelů služeb telefonního a internetového bankovnictví přesáhl 520 tisíc a v porovnání s pololetím roku 2002 se více než zdvojnásobil.