Vizitka s obrázky a fialové sako mohou podnikateli určit roli nedůvěryhodného partnera

  10:25
- Z tenisek čouhají bílé ponožky. Pod fialovým sakem s ohrnutými rukávy se na pestrobarevné košili doplněné kravatou s Mickey Mousem blyští tři masivní zlaté řetězy. Obchodní partner pak zřejmě uteče dříve než mu podobně vyšňořený protějšek stačí předat lesklou zelenočervenožlutou vizitku. Že je to přehnané? Bohužel ne. Podnikatelů, kteří ještě neslyšeli nic o firemní kultuře, je stále dost. Pokud chce podnikatel uspět, měl by působit důvěryhodně a dodržovat zavedená pravidla obchodního styku. Ať už se jedná o gigantickou chemičku nebo obuvníka Josefa Šimáčka ze Lhoty. Každý pochopitelně podle své kapsy.
Logo má být jednoduché

Při rozhodování o tom, jak by měla firma vypadat - jaké bude její logo, vizitky, dopisní papíry a konečně i vybavení kanceláře a samotný vzhled podnikatele a jeho zaměstnanců - platí staré dobré: méně bývá více. Základem firemní »vizáže« je logo, znak charakterizující společnost.

Nemusí jít nutně o obrázek, často mívá podobu jen graficky ztvárněného názvu. Mělo by být nápadité a jednoduché. Objevuje se totiž na většině firemních předmětů. Například do detailu vyvedeného lva bude těžké bez zkreslení přenést na malou vizitku či na firemní nákladní vůz.

A navíc se složitý obraz odrazí v ceně za tuto službu. Kdo logo vytvoří a za kolik? Nejlevnější metodou je vlastní výroba na počítači - jednoduché grafické programy bývají nyní ve standardním vybavení. Vyžaduje to ovšem určitou tvůrčí invenci a vkus. Výtvarník si za návrh řekne obvykle několik tisíc korun.

Bohatší firmy si nechávají zpracovat takzvaný grafický manuál, ve kterém je přesně popsáno, jak logo správně používat. Ceny manuálů se však většinou počítají v desítkách, někdy i ve stovkách tisíc korun.

Firemní kultuře vládne střídmost

Trend jednoduchosti a střídmosti se stejně jako v logu odráží v celé firemní kultuře. »Ještě před pěti osmi lety jsme pro naše zákazníky vyráběli přeplácané, já říkám komediantské, vizitky se spoustou obrázků lesklé, hedvábné i sametové,« říká Václav Rak, majitel firmy R-Press.

Dnes podle jeho slov už většina podnikatelů, i těch, kteří dříve rozdávali právě takové »skvosty«, volí decentní a funkční typy. »Sametovou vizitku se zlatým tiskem si dovolí občas nějaká majitelka butiku, ale strojaři, dopravci nebo majitelé počítačových firem už ne,« dodává Rak. Podle mínění Tibora Sedina ze společnost Razítka Sedin je ještě o podobné kartičky občas zájem, ale snižuje se.

Někdy stojí za výměnou kýčovité varianty za jednoduchou také peníze. Zatímco za jeden kus vícebarevné v hedvábí vyvedené a lesklým tiskem ozdobené vizitky zaplatí zákazník i pět až osm korun, jednoduchá kartička vytištěná ofsetem přijde obvykle na dvě až tři koruny.

Na vizitkách se často chybuje

I na vizitkách, které odpovídají současné módě, se však podle Tibora Sedina dělají chyby. O dobrém vkusu podle něho nevypovídají navštívenky pořízené na slabém papíře - velmi levně - na kopírce.

Na firemní vizitky, zejména zaměstnanců, by se neměl uvádět kontakt domů. »Vzbuzuje to podezření z nekalých praktik, jako by chtěl majitel vizitky naznačit: Když se nedomluvíme v kanceláři, zavolejte mi domů,« vysvětluje. Podnikatelé, kteří přijímají vybrané obchodní partnery i v domácím prostředí, by proto měli mít dva typy vizitek firemní a privátní.

Prohřeškem proti dobrému vkusu jsou i oboustranné dvojjazyčné navštívenky. Ty se hodí na konkrétní akci, například veletrh, nikoli pro běžné používání.

Dopisy na ručním papíře jsou nákladné

Podobně jako u vizitek ovládl trend jednoduchosti také další firemní tiskoviny - obálky a hlavičkové papíry. Firmy používají většinou bílé papíry opatřené logem společnosti.

I v tomto případě hrají roli peníze. »Je vidět, že malí podnikatelé vynakládají na svoji prezentaci stále méně. Ruční papír s osobní hlavičkou s obálkou rovněž z ručního papíru přijde až na třicet korun. Naposledy si to u nás objednal Petr Mach,« říká Václav Rak. Obyčejný hlavičkový papír s obálkou přijde zhruba na desetinu ceny luxusního provedení.
Autor:
Témata: Podnikatel

Teplo z uhlí podraží o deset až třicet procent, říká zástupce tepláren

  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...