Harmonogram počítá s tím, že výstavba prvního 6,5kilometrového úseku z Ostravy přes Rudnou do Hrušova začne letos v listopadu.
Na stavbě D47 nyní pracuje jen ostravská firma ODS, která buduje dvoukilometrovou část obchvatu Ostravy. Stavbu zahájila loni na jaře.
Schvalování harmonogramu nabralo zhruba dvoutýdenní zpoždění. Podle vládního usnesení ho měl ministr dopravy Milan Šimonovský kabinetu předložit do poloviny dubna.
Podle premiéra obsahuje časový plán malé rezervy na různé komplikace, ale lze ho dodržet. Odborníci vidí možné ohrožení především ve zpoždění výkupu pozemků, územních řízeních a vydávání stavebních povolení.
Jako první by měla být v polovině roku 2007 v provozu trasa z Hrušova do Bohumína, naopak jako na posledních se začne jezdit na úsecích z Bělotína do
Hladkých Životic a dále do Bílovce.
Vláda počítá s tím, že za dálnici zaplatí maximálně 80 miliard korun namísto 125 miliard požadovaných společností Housing&Construction, se kterou vypověděla smlouvu. - Více ZDE.
Okolnosti uzavření a následného vypovězení smlouvy o výstavbě dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou k polským hranicím bude prošetřovat speciální poslanecká komise. - Více ZDE.
Kontraktem se už zabývá i policie. Protikorupční služba prověřuje, zda rozhodnutí o dálnici neprovázely úplatky.