"Nemám tušení, zda sedadlo bylo někdy polito, ale je to nechutné, bez čistých opěrek na hlavu. Okno, přes které skoro není vidět ven," stěžuje si cestující na rychlík s označením R 907 mezi Brnem a Olomoucí. Za jednosměrnou jízdenku zaplatil 203 korun, příplatek za první třídu z této částky je 108 korun. "Cestuji první vozovou třídou dvakrát týdně a toto není výjimka," dodal.
Na zmíněné trase nemají České dráhy žádnou železniční konkurenci. Z Brna do Olomouce je sice možné se dostat i autobusy, ty však po cestě staví jen ve Vyškově a v Prostějově. Spousta cestujících tak nemá alternativu a musí cestovat vlaky, které mají za sebou 40 a více let života.
"Je nám líto, že autor narazil na vůz v takovém stavu. Nemělo by se to stát a obrátili jsme se na přednosty dep, aby prověřili situaci a přijali opatření," omlouvá se mluvčí Český drah Petr Šťáhlavský cestujícím.
Vozy, které se na této trase pohybují, se vyráběly do roku 1973 a podle ČD se aktuálně vyřazují z provozu. "V krátké době by měly být většinou nahrazeny mladším typem vozů, které jsou z roku 1984, a u kterých je postupně revitalizován interiér," slibují dráhy.
České dráhy tvrdí, že na některých spojích v regionu budou vlaky ze "sedmdesátek" nahrazeny modernizovaným typem vozů ABpee. Přestavbu nové řady provádí polská společnost Pesa Bydgoszcz. Rychlíky se objeví na trati Brno - Břeclav - Přerov - Olomouc a v 1. třídě nabídnou cestujícím klimatizovaný interiér i elektrické zásuvky 230 V. To je ovšem jiný spoj, než na který upozornil čtenář iDNES.cz
"Předpokládáme, že první z těchto modernizovaných vozů budou dodány výrobcem na podzim letošního roku," dodal Šťáhlavský.