Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlaků pojede méně. Škrty nejvíce pocítí východ Čech

  2:09aktualizováno  2:09
Cestující čekají velké změny ve vlakových jízdních řádech. Řada spojů bude dokonce zrušena bez náhrady. Část už letos v prosinci, část v průběhu příštího roku.
Většina krajů neuvažuje, že by na tratě pustila soukromé dopravce. Ilustrační foto.

Většina krajů neuvažuje, že by na tratě pustila soukromé dopravce. Ilustrační foto. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

MF DNES zjišťovala ve všech krajích na krajských úřadech, kterých tratí se úsporné škrty dotknou nejvíce.

A zdá se, že to nejvíce pocítí východní Čechy. V Královéhradeckém kraji pojede v příštím roce zhruba o devět procent vlaků méně než letos. Spoje zmizí například na trati Borohrádek – Holice, Kopidlno – Bakov nad Jizerou či Opočno – Dobruška.

Vlaků pojede méně i na Vysočině, v Moravskoslezském kraji, na Zlínsku a v Pardubickém a Olomouckém kraji.

Najdou se však i kraje, kde bude spojů přibývat. Týká se to třeba středních Čech, kde se nově objeví například přímé vlaky na trati Praha – Lysá nad Labem – Milovice.

Mnohé krajské úřady, které dotují Českým drahám ztráty na regionálních tratích, řeší paradoxní situaci. I když vlaků pojede méně, zaplatí kraj více než letos.

Příkladem je Ústecký kraj. "Jednání stále probíhají, ale České dráhy požadují navýšení z letošních 435 milionů na 720 milionů korun," řekla mluvčí kraje Magdalena Hamáčková.

jak se ruší vlaky

Zlínský kraj

Kroměříž – Zborovice (19.51), Zborovice – Kroměříž (20.33), Otrokovice – Vizovice (3.17), Vizovice – Otrokovice (23.02), Kojetín – Kroměříž (10.38), Kroměříž – Kojetín (9.52), Staré Město – Přerov (12.36), Staré Město – Otrokovice (21.52)
Kolik zaplatí kraj: o 9,2 milionu korun víc než loni (234,2 milionu)

Jihomoravský kraj

O víkendu přestanou jezdit osobní vlaky na trati Hrušovany – Hevlín, spoje budou omezeny i v pracovní dny. Od 1. 7. 2010 bude na této trati osobní doprava zastavena, chybějící vlaky nahradí autobusy. Kolik zaplatí kraj: 570 milionů korun, o 50 milionů více než nyní.

Plzeňský kraj

Vlakové spoje se neruší, pouze v některých případech může dojít k časovému posunu spoje.
Kolik zaplatí kraj: 372,4 milionu korun, což je o 22 milionů více než loni.

Středočeský kraj

Vlak z Českých Budějovic do Prahy, který do Prahy přijíždí v 0.05, a vlak z Prahy do Českých Budějovic, který přijíždí v 0.14.
Kolik zaplatí kraj: 905 milionů korun (o 4,9 milionu více).

Jihočeský kraj

Ruší se 63 spojů, například na tratích Č. Budějovice – Strakonice, Tábor – Č. Budějovice, Strakonice – Horažďovice, Vodňany – Číčenice nebo Č. Budějovice – Č. Velenice. Jde o vlaky, které jezdí od 8 do 12 hodin, v noci a o víkendu.
Kolik zaplatí kraj: 342 mil. korun, tedy o 6 milionů víc než nyní.

Moravskoslezský

Ze zhruba osmi set vlaků bude 34 zrušeno, u dalších vlaků bude omezen prázdninový a víkendový provoz. Jde o málo obsazené vlaky v brzkých ranních hodinách, v pozdních nočních hodinách a mimo špičku.
Kolik zaplatí kraj: o tom kraj stále jedná s Českými drahami.

Královéhradecký

Přestane jezdit 8,5 procenta vlakových spojů, což je více než dvě stě. Bez náhrady se třeba ruší spoj z Týniště n. O. do Holic v 6.06 nebo z Chlumce do Městce v 18.33 a ve 20.33.
Kolik zaplatí kraj: o 24 milionů korun více než letos, tedy 333 milionů korun.

Pardubický kraj

Ruší se necelá tři procenta vlaků, a to především nejméně vytížené spoje na Chrudimsku.
Kolik zaplatí kraj: 290 milionů korun, což je o zhruba 5,5 milionu korun více, než kolik kraj Českým dráhám platil v letošním roce.

Kraj Vysočina

Chystá se 60 změn, nejvíc se jich týká trati z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu na hranice kraje. Třicet vlaků bude zcela zrušeno, jiné nepojedou v určitém úseku nebo v některých dnech v týdnu.
Kolik zaplatí kraj: 249 milionů korun, o 4 miliony méně než nyní.

Karlovarský kraj

S největší pravděpodobností se žádné vlakové spoje rušit nebudou.
Kolik zaplatí kraj: díky dlouhodobé smlouvě kraje s ČD z roku 2005, kdy ČD vyhrály soutěž na dopravu v kraji, zaplatí kraj totéž co loni, částka se navýší jen o inflaci.

Olomoucký kraj

Ruší se zhruba dvě procenta vlakových spojů, zatím je však podle kraje obtížné říct, které konkrétně.
Kolik zaplatí kraj: 364 milionů korun, což je o 26 milionů více než loni.

Liberecký kraj

Spoje se neruší plošně, kraj jen upravuje jízdní řád – kam jezdil autobus i vlak ve stejnou dobu, bude zajíždět jen jeden druh dopravy.
Kolik zaplatí kraj: stejně jako v minulém roce.

Ústecký kraj

Jde o jednu trať Mikulášovice – Rumburk: ruší se 18 podprůměrně vytížených spojů v pracovní dny. O víkendu a ve svátky se nic nemění.
Kolik zaplatí kraj: jednání kraje s ČD stále probíhají, dráhy požadují navýšení z nynějších 435 milionů korun na 720 milionů.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.