Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

  15:00aktualizováno  15:00
Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Arriva se chce na trati odlišit od konkurence pojetím služeb. Třeba navoněnými vlaky.

Německá Arriva zkouší návrat na české koleje. S cenami jde pod České dráhy

„Chceme Středočeskému kraji ukázat, že poptávka po takovém spojení existuje,“ říká Adamka. Firma bude jezdit zatím na vlastní riziko, zatímco osobní vlaky a rychlíky mezi Prahou a Benešovem jezdí na objednávku kraje, respektive ministerstva dopravy. Firma zkoušela rozjet vlaky už dříve z Prahy do Kralup za bývalého vedení, po třech měsících provoz ukončila.

Benešovskou trať si firma vybrala kvůli tomu, že na ní chybí spěšné vlaky: jezdí pouze rychlíky z Benešova a pak zastávkové osobní vlaky. Zlepší se tak dopravní obslužnost některých obcí a měst podél trati, například Mnichovic.

Na necelé hodině cesty mezi Prahou a Benešovem se toho příliš revolučního vymyslet nedá, přesto se firma rozhodla odlišit od Českých drah nabídkou služeb.

Kromě zásuvek a připojení k internetu se firma liší například i tím, co bude zákazníkům prodávat. „Nebudeme prodávat nic, co obsahuje palmový olej. U řady výrobků to dalo hodně práce najít takový, který ho neobsahuje,“ říká Aleš Petrovský z firmy Some Move, která pro Arrivu zajišťuje kvalitu palubního servisu a dříve působil například u rozjezdu RegioJetu.

Cestující mohou překvapit i další detaily: v nabídce prodeje bude kromě občerstvení například i deštník, pláštěnka nebo deodorant. Na jediné toaletě čekají na zákazníky i žvýkačky nebo bonbón k osvěžení. Celý vlak je provoněn mangovou vůní, na toaletě je aroma pomeranče.

Pro cestující zvyklé u soukromých dopravců hlavně na stevardky může být překvapením, že u Arrivy ve vlacích jezdí zatím jen muži. „Ženy se nám zatím nepřihlásily,“ vysvětlil Adamka.

Arriva nasazuje na trať motorový vlak z konce osmdesátých let, který přivezla v roce 2012 z Německa a modernizovala ho.

Fotogalerie

Sedačky jsou z tuzemské firmy Borcad Fryčovice a jsou stejné, jako v polských motorácích Českých drah Pesa v první třídě. V části vozu je takzvaná klidová zóna, kde je více místa pro cestující.

Arriva bude prodávat jízdenky za 50 korun jako základní cenu, přes internet za 45 Kč.

Za stejnou cenu jezdí i autobusy firmy z Benešova do Prahy. Jde o druhého alternativního dopravce k Českým drahám v pražské příměstské dopravě. Prvním byla společnost KŽC doprava, která bez jakékoliv soutěže začala za peníze Ropidu jezdit s linkou z Masarykova nádraží do Čakovic. V jejím případě nejde ale mluvit o skok v kvalitě: na trase jezdí nemodernizovanými motoráky z 80. let.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.