Dráhy zaplatí za modernizaci kombinovaných rychlíkových vozů 191 milionů korun, původní odhady přitom počítaly s cenou 270 milionů.
Pesa byla levnější než nabídka ŽOS Trnava a plzeňské firmy Movo, která patří pod Škodu Transportation. "Všechny vozy budou uvedeny do provozu v rychlíkových spojích postupně do dvou let od podpisu smlouvy, tedy do poloviny roku 2014," řekl mluvčí drah Radek Joklík.
Modernizované vozy nabídnou cestujícím dva velkoprostorové oddíly. V polovině vozu bude oddíl 1. třídy s 30 místy a ve druhé polovině bude oddíl 2. třídy se 40 místy. Oba oddíly budou vybaveny zcela novým interiérem a sedačkami, budou tu také zásuvky pro nabíjení.
Součástí dodávky je i klimatizace a nové toalety nebo prostor pro uložení kočárků či jízdních kol. "Vozy budou svým vybavením splňovat parametry pro provoz v komfortní mezinárodní síti vlaků EuroCity," tvrdí Joklík. České dráhy s nimi ale počítají především pro vnitrostátní rychlíkové spoje. Přestavovat se budou vozy, které dosud jezdí na železnici pod označením Bdt.