Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení

  18:44aktualizováno  18:44
Vlaky, které by měly od nového jízdního řádu v prosinci vyjet na trať mezi Libercem a Sklářskou Porubou, mají na poslední chvíli problémy. Jejich start je ohrožený, protože není jisté, zda moderní motorové RegioSpidery můžou překročit polskou hranici.

RegioSpiderům chybí zatím povolení z polské strany. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Liberecký kraj, který bude vlaky objednává, sice tvrdí, že to není jeho problém a vše závisí na dopravci, o potížích ale ví a připravuje se na náhradní řešení.

Přímé spojení je snem místních politiků, všichni ale zapomněli na jeden podstatný detail: k přeshraniční dopravě je potřebné schválení typu vlaku k provozu. To ale jednotky od výrobce Stadler v Polsku nemají.

„V případě, že by dopravce (nebo jiný partner) oznámil, že nebude moci splnit smluvní závazky a zajistit provoz podle připraveného jízdního řádu, bude Liberecký kraj velmi aktivně usilovat o náhradní řešení, které by mělo co nejmenší negativní dopady na cestující,“ řekl jednatel firmy Korid LK Pavel Blažek. Korid má v kraji na starosti objednávání a organizaci dopravy.

Také České dráhy zatím tvrdí, že problém nebude a vlaky vyjedou normálně. Ve svém vyjádření nechávají zodpovědnost v podstatě na polském dopravci Koleje Dolnoślaskie, které mají na starost oficiálně provoz na polské straně.

„Motorové vozy řady 840 budou od nového grafikonu provozovány v souladu s Místním pohraničním ujednáním v úseku do pohraniční přechodové stanice Szklarska Poreba Górna,“ řekla Radka Pistoriusová z tiskového oddělení Českých drah. Dráhy navíc mají vyjádření polského dopravce, že nic nebrání vjezdu jejich souprav do Polska.

Tím se mohou v případě zákazu vymluvit na polskou stranu, vyjádření samo o sobě ale nic neřeší: hlavní slovo bude mít polský drážní úřad. Dopravce už začal školit strojvedoucí a průvodčí v základech polštiny.

Přeshraniční provoz dosud zajišťuje společnost GW Train Regio, které jezdí na trase s motorovými vozy 810. Smlouva na vlaky Kořenov – Sklarska Poreba ji letos končí, kraj se rozhodl pokračovat s Českými drahami kvůli tomu, aby mohly jezdit napřímo až z Liberce.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.