Na trati Praha - Olomouc - Ostrava přidaly dráhy jedno pendolino. Cestující budou moci nově jet bez přestupů z Milovic do Prahy. Novinkou je také ranní spoj pendolinem z Třince přes Český Těšín, Karvinou až do Prahy.
V rychlíkové dopravě dochází k minimálnímu počtu změn, méně dálkových vlaků ale bude na trati Praha - Písek - České Budějovice. Rychlovlak přestane jezdit také do Bratislavy a zásadní omezení se týká spoje Praha - Letohrad. "Většina těchto vlaků bude nově začínat nebo končit v Hradci Králové," uvedly České dráhy.
Největší změny v regionální dopravě pocítí obyvatelé Královéhradeckého kraje, kde doprava prořídne o osm procent.
Cestující by se měli připravit na velké změny i v autobusové dopravě. Například ve Středočeském kraji se mění trasy u desítek linek, některé spoje se ruší, jinde naopak přibývají.
Může se hoditJízdní řády vlaků najdete zde |
Pražské Hlavní nádraží se stane nejdůležitějším přestupním železničním uzlem v Čechách, protože všechny rychlíky do metropole budou směřovat sem. Během pracovního dne přijede nebo odjede na tomto nádraží celkem 1 079 vlaků, v ranní špičce se vlak na nádraží pohne každou minutu.
Rychlíky se také vrátí na zrekonstruovanou trať přes Prahu-Libeň. Dráhy přidávají vlaky z Prahy do Českého Brodu, Nučice, Zdic - Berouna. ubude naopak vlaků na některých regionálních tratích (Vraňany - Lužec nad Vltavou, Městec Králové - Chlumec nad Cidlinou nebo tratích na pomezí Středočeského, Libereckého a Královéhradeckého kraje).