Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky na Moravu letos zrychlí, Leo Express však přibrzdí nové zastávky

  5:00aktualizováno  5:00
Velké investice do železnice se projeví v rychlejším cestování už od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. Spojení mezi Prahou a Ostravou se zrychlí o několik minut, cestující se také dostanou dříve z Brna do Prahy. Pomalejší než dosud budou naopak kvůli novým zastávkám spoje Leo Expressu.
Pendolino na olomouckém hlavním nádraží.

Pendolino na olomouckém hlavním nádraží. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Vyplývá to z návrhů jízdních řádů, které začaly zveřejňovat jednotlivé kraje. Největší zrychlení čeká dopravu na hlavním koridoru z Prahy do České Třebové, kde se dokončí modernizace tratě u Úval a Ústí nad Orlicí. 

Na nejvytíženější trati z Prahy do Ostravy tak stráví cestující vlaků o pět až šest minut méně než dosud. Například pendolina Českých drah se dostanou z Prahy do Ostravy - Svinova už za 2 hodiny a 53 minut, o šest minut rychleji než letos. Podobně se zkracují jízdní doby i u expresů Českých drah a Regiojetu, ke hlavnímu zrychlení dochází hlavně v úseku z Prahy do Olomouce. 

Pomalejší než dosud bude naopak Leo Express, který se s jízdní dobou 3 hodiny a 17 minut stane na trase nejpomalejším dopravcem. Firma totiž výrazně mění jízdní řád. Oproti současnému stavu sjednotí všechny zastávky a přidá i nové. Novými stanicemi v síti Leo Express jsou Kolín a Zábřeh na Moravě, všechny vlaky budou zastavovat v Pardubicích a v Přerově. Na trase do Ostravy tak oproti současnému nejrychlejšímu spojení pojede 3 hodiny a 17 minut, o 14 minut více než dosud. 

„Využíváme naší konkurenční výhody, kterou jsou výborné dynamické vlastnosti našich jednotek. Máme nejrychlejší akceleraci u nás a právě ta nám umožňuje zastavovat po cestě mezi Prahou a Ostravou častěji, než zastavuje konkurence, s minimální časovou ztrátou,“ vysvětlila mluvčí firmy Petra Valentová. 

Soukromí dopravci se zatím Kolínu vyhýbali, Leo Express může ze středočeského dopravního uzlu přitáhnout i cestující například z rychlíků Českých drah ve směru od Ústí nad Labem, které mají lepší návaznost. V Kolíně bude zastavovat i pendolino do Košic. „Kolín je významným dopravním a obchodním uzlem, přesto z Kolína jezdí vlaky na Ostravu zatím jen co dvě hodiny,“ dodala Valentová.

Zrychlení čeká i cestující mezi Prahou a Brnem. Vlaky se tu poprvé dostanou jízdní dobou na úroveň autobusů: v jízdním řádě zrychlí o sedm minut na dvě a půl hodiny.

Autor:


Témata: LEO Express


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.