Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlaky mohou během oprav D1 převézt jen zlomek kamionů, varují dopravci

  16:16aktualizováno  16:16
Automobiloví dopravci se obávají komplikací, které mohou příští rok provázet modernizaci dálnice D1. Jednou z možností, jak bránit zácpám, je přesunutí kamionů na železnici. K tomu ale chybí vlakové soupravy i překladiště, informovali zástupci Sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Ilustrační snímek | foto: ŘSD

Přesunutí kamionů na železnici podle Česmadu sice dopravě může ulehčit, veškeré komplikace ale nevyřeší. Podle mluvčího sdružení Martina Felixe více pomůže promyšlené organizování objízdných tras, například tím, že se odkloní pouze osobní doprava a kamiony zůstanou na dálnici.

Zhruba pět vlakových souprav by podle Felixe mohlo denně převézt 100 až 200 kamionů. To by podle Česmadu znamenalo ulehčení maximálně od dvou procent kamionů, které nyní denně dálnicí projedou. Potřebné vlakové soupravy navíc nejsou v současné době k dispozici.

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti úsecích o celkové délce 40 kilometrů.

Modernizace D1, která přijde na zhruba 24 miliard korun, má začít podle plánu příští rok na jaře. Podle vládního zmocněnce Jiřího Švorce je ale možné, že se zahájení stavby odsune na podzim.

"V tuto chvíli zvažujeme všechny varianty, není jednoznačnou prioritou začít 1. března," řekl iDNES.cz Švorc. Definitivní termín zahájení oprav bude podle něj jasný asi do měsíce.

Zahájení stavby může zdržet právě vyjednávání Ředitelství silnic s Českými drahami nebo jednání s hygieniky. Ti podle dnešních Lidových novin nechtějí dát souhlas se stavbou, dokud jim ministerstvo nedodá podklady o hlukové zátěži dálnice z minulých let. Požadují také, aby se protihlukové zdi nestavěly dodatečně, jak je to běžné, ale hned při přestavbě silnice.

Modernizací projdou nejhorší úseky silnice. Jako první má přijít na řadu rozšíření a oprava mostu Šmejkalka na 24. kilometru za Senohraby.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.