Tržby se oproti roku 2008 snížily o 30 procent na 714 milionů dolarů. Zisk před odečtením úroků, daní, odpisu a amortizace (EBITDA) poklesl na 74,9 milionu dolarů.
Špatně dopadly také výsledky za čtvrté čtvrtletí. Čistý zisk meziročně klesl o 14 procent na 252,1 milionu dolarů. EBITDA představoval 44,1 milionu dolarů, což je o 45 procent méně než o rok dříve.
Po zaplacení všech nákladů společnost vykázala ztrátu 55,25 milionu dolarů. Oproti minulému roku se však jednalo o významné zlepšení, na konci roku 2008 totiž ztráta přesahovala 328 milionů dolarů.
Hlavním tahounem byl český trh
Na výsledcích se podepsal především meziroční pokles reklamního času, který CME prodává. "Kvůli nebývalé ekonomické krizi se množství inzerce v televizi snížilo o třicet procent," tvrdí ve zprávě prezident společnosti Adrian Sarbu.
Skupina se podle jeho slov snažila recesi čelit mnoha cestami, mimo jiné tím, že rozšířila svůj tržní podíl. Aktuálně se například chystá koupit bulharskou komerční stanici bTV. Kromě toho má CME v plánu přijmout taková opatření, aby vykázala na konci tohoto roku u všech činností pozitivního EBITDA.
CME je v současnosti lídrem na trhu střední a východní Evropy. Působí celkem v sedmi zemích, včetně České republiky, kde vlastní komerční stanici TV Nova. Nejvíce peněz společnost loni vydělala právě na českém trhu, kromě toho se jí dařilo také v Rumunsku, na Slovensku nebo ve Slovinsku.