Výrobce vod Mattoni, Magnesia a Aquila si tak udržel zisk na podobné úrovni jako o rok dříve. Vyplývá to z čerstvě založené účetní závěrky v obchodním rejstříku.
Praktickou stagnaci tržeb firma připisuje „meteorologické nepřízni“, konkrétně velkým teplotním extrémům.
Těm se totiž špatně přizpůsobuje výroba a zásobování obchodů.
Karlovarské minerální vody nejsou jedinou firmou z Pasqualeho vodní skupiny. Za další zhruba miliardu korun se v tuzemsku vypije Poděbradky, kterou Pasquale plně ovládl loni, a za zhruba 900 milionů i Dobré vody. - více zde
Letos čtyřiasedmdesátiletý Pasquale, hlava celé skupiny, počítal původně s jedenáctiprocentním nárůstem prodejů. Teď už to ale tak optimisticky nevidí.
"Léto se příliš nevydařilo, výsledky byly vynikající až do června, ale pak se to zhoršilo,“ říká Pasquale s tím, že nyní čeká letošní tržby zhruba o pět procent vyšší.
Čilému italskému podnikateli už Česko nestačí a expanduje i za hranice. Loni založil v Německu společnost Karlsbad Mineralwasser.
"Jde o prodejní kanceláře pro vstup na německý trh,“ vysvětluje Pasquale. Prodávat mattonku u našich západních sousedů začal letos, a to jak v restauracích, tak v malých i velkých obchodech.
"Do budoucna se uvidí, zda se naskytne nějaká další zajímavá příležitost,“ dodává Pasquale k tomu, zda někoho v Německu nekoupí. Letos už oznámil jednu koupi za hranicemi, a to čtvrtiny rakouského výrobce minerálek Waldquelle. - více zde
Karlovarské minerální vody spolu s Dobrou vodou a Poděbradkou patří k jedničce na českém trhu v prodeji nealkoholických nápojů – mají celkový podíl 29 procent. Druhá je americká Coca-Cola s 18 procenty. Loni firmě vyskočily tržby o pětinu na 6,2 miliardy korun.
Třetí příčku obsadila rychle expandující česká Kofola, která už se ve velkém také vydala za hranice. Spojuje se s polským výrobcem nápojů Hoop, čímž se tržby celé firmy, kde budou mít nynější majitelé Kofoly 57 procent, zdvojnásobí. Její hodnotu nyní polská burza ocenila na pět miliard korun.
Kofola začala poslední rok více pronikat z Moravy do Čech a šlape Coca-Cole na paty i v restauracích. Přišla s džusy v malých lahvičkách, čímž je její nabídka pro restaurace kompletní. Nabízí výrobky od Kofoly přes vodu Rajec až po džus Jupí, tedy stejný sortiment jako u Coca-Coly.
Co Češi pijíPodíly na trhu s nealko nápoji *Pozn.: *Karlovarské minerální vody, Dobrá voda, Poděbradka **džusy Tymbark a nápoje Kubík. Pramen: AC Nielsen |