Octavia je totiž podle vedení firmy přesně to, co čínský trh chce - velké a zároveň levné auto. V případě, že by společnost k výrobě přistoupila, měla by v Číně zastoupenou už třetí značku vedle Volkswagenu a Audi.
Mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý na dotaz ČTK potvrdil, že se výroba octavií v Číně skutečně zvažuje. Bližší informace ale neupřesnil.
Firma se ale nezaměřuje jen na trh s osobními automobily. Volkswagen zvažuje, že by ve spolupráci s čínským partnerem v zemi začal vyrábět i velké nákladní vozy. To by znamenalo první pokus západní automobilky konkurovat levným autům, která produkují místní výrobci, napsal deník Financial Times.
Octavia, ať už vyráběná pod značkou Škoda nebo Volkswagen, by podle šéfa automobilky Bernarda Pischetsriedera měla zmírnit rozčarování, které přineslo zavedení vozu Polo na čínský trh.
"Upřímně řečeno, prodávat Polo v Číně bylo úplně špatné rozhodnutí. Trh volá po jednoduchém a velkém autě. Polo je malý vůz," citoval deník Pischetsriedera.
Volkswagen začal svou vedoucí pozici na čínském trhu ztrácet, když jeho konkurenti, zejména General Motors, Toyota a Honda, tady začali výrazně investovat.
Pozice německého výrobce se ještě zhoršila právě uvedením Pola. Prodej vozu totiž dosáhl oproti plánu pouhých dvou třetin.
Společnost se proto bude snažit svou pozici obnovit. Nyní má 26,4 procenta trhu, chtěla by ale ovládat třicet. Podle vedení firmy ale nehodlá získat tržní podíl zpět na úkor zisku.
Firma ale nechce investici uspěchat.
"Každoroční růst kolem třiceti procent není možné udržet. Proto jsme se rozhodli pro postupné zavedení šestimiliardové investice," upřesnil Pischetsrieder.
To poslední, co by společnost chtěla, je zopakovat scénář z Brazílie, kde loni musela kvůli propouštění z investic odepsat na 120 milionů eur, napsal list.