Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Podvodný software může být i v nových motorech, připouští Volkswagen

  15:51aktualizováno  17:51
Volkswagen připustil, že u nových dieselových motorů používá software, který by mohl snižovat emise při testech. Americká agentura EPA nyní zjišťuje, zda nešlo o další nástroj k manipulacím s emisemi. Podle deníku Spiegel se do skandálu namočilo třicet manažerů.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: AP

Firma o novém podezřelém softwaru informovala minulý týden americké úřady a nyní to sdělila tiskové agentuře AP. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) nyní software prověřuje a zjišťuje, zda by nemohlo jít o další nástroj k manipulacím s emisními měřeními.

EPA v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory z let 2009 až 2015 používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (426 miliard Kč). Volkswagen pak přiznal, že takový software instaloval do zhruba 11 milionů aut po celém světě. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Software instalovaný do vozů s motory TDI 2.0 pro modelový rok 2016 je „pomocné zařízení pro kontrolu emisí“, uvedla mluvčí americké divize Volkswagenu Jeannine Ginivanová. Software urychluje oteplování katalyzátoru a zvyšuje tím výkon zařízení, které rozkládá škodlivé oxidy dusíku na dusík a kyslík. Tento software podléhá schválení úřadů, uvedla firma.

„Máme ohledně toho na VW dlouhý seznam otázek,“ uvedla představitelka EPA Janet McCabeová. „Na některé z nich jsme dostali odpovědi, všechny odpovědi ale ještě nemáme,“ dodala.

Namočilo se prý třicet manažerů. VW to popírá

Do manipulací s emisemi u naftových vozů skupiny Volkswagen bylo zapleteno nejméně 30 manažerů. Uvedl to ve středu týdeník Der Spiegel, podle něhož to vyplývá z předběžných výsledků interního vyšetřování. „Toto číslo je naprosto nepodložené,“ řekl mluvčí ústředí skupiny ve Wolfsburgu.

Šéf aktivit Volkswagenu v USA Michael Horn minulý týden v americkém Kongresu řekl, že za falšováním údajů o emisích pomocí speciálního softwaru stálo pouze „pár softwarových inženýrů“ a že nešlo o firemní rozhodnutí.

Vahland odchází

Volkswagen opouští muž, který měl zachránit jeho pověst v USA

Der Spiegel s odvoláním na informovanou osobu uvedl, že Volkswagen v souvislosti s poznatky z vyšetřování pozastaví výkon funkce několika desítkám manažerů. Okruh těch, kteří byli do skandálu zapojeni a o manipulacích věděli, se může podle týdeníku dál rozšířit.

Volkswagen se ke zprávě německého týdeníku podle agentury Reuters nevyjádřil. Ve čtvrtek by měl o dosavadním průběhu vyšetřování a o dalším postupu společnosti hovořit nový výkonný šéf Volkswagenu Matthias Müller.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odhadem několik tisíc pracovníků (na snímku) se již časně ráno 20. června...
Průměrný plat 54 700 Kč? VW tak velký růst odmítá, stávka v Bratislavě trvá

Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračují ve stávce. Jejím...  celý článek

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

SPIRÁLA GOLFŮ. Volkswageny řady Golf jsou umisťovány do doručovací věže v...
Dělníci ze slovenské fabriky VW stávkují. Průměrná mzda v závodě je 47 000

Odbory v bratislavské továrně automobilky Volkswagen ohlásily na úterní ráno zahájení časově neomezené stávky. Důvodem je skutečnost, že se s vedením tohoto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.