Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagen loni vyrobil více párků než aut

  10:49aktualizováno  10:49
Je německá automobilka Volkswagen spíše výrobcem párků a kečupu, který má vedle toho ještě lukrativní automobilový byznys? Čísla o prodaných kusech by mohla k takovým závěrům svádět. Je to pochopitelně nadsázka. Loni však automobilka prodala více párků než aut.

Balené klobásy v továrně VW ve Wolfsburgu | foto: AP

Volkswagen párky vyrábí už přes čtyřicet let. Podle zdrojů deníku Die Welt se loni v hlavním sídle Volkswagenu ve Wolfsburgu vyrobilo 7,8 milionu různých druhů párků a klobás, tedy o desetinu více než předloni. Aut s písmeny VW ve znaku se za stejnou dobu vyrobilo 6,12 milionů, napsal deník Sme.sk.

„Můj dík patří zhruba třiceti pracovníkům řeznictví, jejichž velké nadšení umožnilo tento růst,“ uvedl v deníku Die Welt gastronomický šéf VW Martin Cordes. Růst podle něj táhnou podnikové restaurace, prodej v supermarketech v okolí Wolfsburgu i prodeje novinky s názvem Heaven and Hell (nebe a peklo)

Řeznictví Volkswagenu se nachází v areálu centrály firmy ve Wolfsburgu. Jeho specialitou je párek s příchutí kari, složený z vepřového masa a koření. Automobilka jeho výrobu odstartovala před čtyřiceti lety a zjistila, že zaměstnanci tyto párky milují, napsal deník Wall Street Journal.

Řeznictví plánuje instalovat nové technologie, které umožní firmě získat licenci pro vývoz párků do fabrik Volkswagenu ve Španělsku, Belgii, Velké Británii a do dalších zemí.

Počátek řeznictví je však staršího data než výroba párků. Vzniklo už v roce 1930, v době založení fabriky, kdy bylo zvykem, aby společnost zajišťovala veškeré služby od bydlení po gastronomii. „Kari klobása je součástí kultury Volkswagenu,“ vyjádřil se finanční ředitel Hans-Dieter Poetsch.

Párky i kečup Volkswagenu nekončí jen v kantýnách firmy, distribuují se i do některých německých řetězců. Největší podíl na výrobě mají kari párky, kterých se loni vyrobilo 6,3 milionů kusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.