Balené párky v továrně VW ve Wolfsburgu

Balené párky v továrně VW ve Wolfsburgu | foto: AP

Volkswagen loni vyrobil více párků než aut

  • 83
Je německá automobilka Volkswagen spíše výrobcem párků a kečupu, který má vedle toho ještě lukrativní automobilový byznys? Čísla o prodaných kusech by mohla k takovým závěrům svádět. Je to pochopitelně nadsázka. Loni však automobilka prodala více párků než aut.

Volkswagen párky vyrábí už přes čtyřicet let. Podle zdrojů deníku Die Welt se loni v hlavním sídle Volkswagenu ve Wolfsburgu vyrobilo 7,8 milionu různých druhů párků a klobás, tedy o desetinu více než předloni. Aut s písmeny VW ve znaku se za stejnou dobu vyrobilo 6,12 milionů, napsal deník Sme.sk.

„Můj dík patří zhruba třiceti pracovníkům řeznictví, jejichž velké nadšení umožnilo tento růst,“ uvedl v deníku Die Welt gastronomický šéf VW Martin Cordes. Růst podle něj táhnou podnikové restaurace, prodej v supermarketech v okolí Wolfsburgu i prodeje novinky s názvem Heaven and Hell (nebe a peklo)

Řeznictví Volkswagenu se nachází v areálu centrály firmy ve Wolfsburgu. Jeho specialitou je párek s příchutí kari, složený z vepřového masa a koření. Automobilka jeho výrobu odstartovala před čtyřiceti lety a zjistila, že zaměstnanci tyto párky milují, napsal deník Wall Street Journal.

Řeznictví plánuje instalovat nové technologie, které umožní firmě získat licenci pro vývoz párků do fabrik Volkswagenu ve Španělsku, Belgii, Velké Británii a do dalších zemí.

Počátek řeznictví je však staršího data než výroba párků. Vzniklo už v roce 1930, v době založení fabriky, kdy bylo zvykem, aby společnost zajišťovala veškeré služby od bydlení po gastronomii. „Kari klobása je součástí kultury Volkswagenu,“ vyjádřil se finanční ředitel Hans-Dieter Poetsch.

Párky i kečup Volkswagenu nekončí jen v kantýnách firmy, distribuují se i do některých německých řetězců. Největší podíl na výrobě mají kari párky, kterých se loni vyrobilo 6,3 milionů kusů.