Za oznámenými úsporami stojí především silný kurz eura stejně jako cenová válka mezi automobilkami snižující výrobcům marže.
Oznámený program má VW pomoci odolat i slabší konjunktuře automobilového trhu a lépe odolávat nepříznivým kurzovým výkyvům. Firma chce znovu prověřit všechny připravované projekty a zvážit jejich dopad do nákladů.
Probíhající ofenzívu nových modelů ale koncern omezovat nehodlá.
Snížení počtu zaměstnanců se má obejít bez propouštění - vedení zamýšlí nepřijímat nové zaměstnance za ty, kteří odejdou do důchodu nebo dají sami výpověď. Volkswagen celosvětově zaměstnává kolem 335 tisíc lidí, z toho přes polovinu v Německu.
Potíže na přelomu roku zaznamenala firma na evropském trhu s novou verzí vozu Golf. Aby udržela prodeje na předpokládané úrovni, musela nabízet zákazníkům klimatizaci za zhruba 1250 eur zdarma. - více zde
Volkswagen také potvrdil, že čistý zisk v loňském roce klesl na 1,1 miliardy eur, což je v porovnání s 2,6 miliardami v roce 2002 výrazně méně. Tržby stouply o 0,3 procenta na 87,2 miliardy eur.
Samotná značka Volkswagen zaznamenala propad provozního zisku na 649 milionů eur z předloňských 2,46 miliardy. O výsledcích Škody čtěte zde.
Kromě mladoboleslavské Škodovky patří do koncernu ještě značky Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini, nebo Bentley.