Jeden ze závodů Volkswagenu (Ilustrační foto)

Jeden ze závodů Volkswagenu (Ilustrační foto) | foto: Reuters

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

  • 92
Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

I přes stále živou aféru Dieselgate nemá Volkswagen problémy s poptávkou po jeho autech - naopak, v pololetí se opět vyšvihl na pozici globální jedničky v prodejích (více zde). Z Německa řízený koncern ale v cestě za kýženým potvrzením tohoto primátu (za celý rok se mu to ještě nikdy nepovedlo) aktuálně trápí druhá strana řetězce - tedy dodavatelé.

Aféra Dieselgate

„Dodavatel přerušil smluvně dohodnutou dodávku součástí,“ vysvětlila to podle agentury Reuters automobilka v e-mailovém sdělení. K dopadům na produkci a na zaměstnance se ale odmítla konkrétněji vyjádřit.

Výpadek se týká největší továrny celého koncernu. Ta v domovském Wolfsburgu vyrábí modely Golf, Tiguan nebo Touran. Továrna zaměstnává zhruba šedesát tisíc lidí a ve špičce dokáže vyrobit až 3 800 aut denně.

Německý list Bild s odvoláním na interní sdělení vysoce postaveným manažerům napsal, že zásoby materiálu v tomto klíčovém firemním závodě vydrží pouze tento týden. Objemy výroby v příštím týdnu tak prý už není možné zaručit.

Krácení provozu hrozí i v dalších dvou továrnách

Mluvčí automobilky uvedla, že s nedostatkem součástí pro výrobu převodovek se potýká také závod ve městě Kassel v centrálním Německu. Více než šestnáct tisíc pracovníků tu vyrábí kromě převodovek také další automobilové součásti a elektrické motory.

Všechny články o aféře Dieselgate najdete zde

Dva zdroje blízké automobilce sdělily, že obdobné problémy má také závod Volkswagenu v severoněmeckém Emdenu, kde jistá společnost zastavila tento měsíc dodávky potahů na sedačky.

Volkswagen se potýká s následky emisního skandálu, který firmu stojí miliardy eur. Analytici očekávají, že největší evropská automobilka bude od svých dodavatelů zřejmě požadovat snížení cen, aby mohla zmírnit náklady na tuto aféru.

Tudíž zatímco zákazníkům jsou podvody s motory (soudě podle vysokých prodejů) víceméně jedno, mnohem větší problémy by kvůli nim ve finále mohli mít právě dodavatelé.

,