Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VW nemusí svolávat auta ke kontrole, změnil brazilský soud verdikt

  15:00aktualizováno  15:00
Německá automobilka Volkswagen si může v Brazílii oddechnout. Místní soud zrušil rozhodnutí, podle nějž měla svolat ke kontrole motoru až 400 tisíc vozů. Informovala o tom agentura Reuters. Soud uvedl, že svolání vozů by mohlo nenapravitelně poškodit image firmy i celý automobilová sektor.

Volkswagen nemusí nakonec svolávat auta ke kontrole. Ilustrační snímek. | foto: Volkswagen

Soud tak vyhověl odvolání automobilky proti rozhodnutí z minulého týdne. To firmě nařizovalo, aby svolala ke kontrole auta s motorem o obsahu jeden litr, která byla vyrobena v letech 2009 a 2010. Těmto autům se podle nařízení příliš rychle opotřebovává motor, což pak vyžaduje častější výměnu oleje.

Volkswagen upozornil, že tento problém zaregistroval již v roce 2009, ale dospěl k závěru, že nepředstavuje riziko pro bezpečnost a zdraví zákazníků.

Firma se tehdy dohodla s úřady v několika brazilských státech, že problém vyřeší tak, že majitelům dotčených modelů zdarma nabídne kontrolu a výměnu oleje. Prodloužila rovněž záruční dobu motorů.

Volkswagen je v Brazílii druhým největším prodejcem automobilů. Loni tam prodal 773 358 osobních a lehkých užitkových aut, což mu zajistilo zhruba pětinový podíl na trhu. Brazílie je čtvrtým největším automobilovým trhem na světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

Odhadem několik tisíc pracovníků (na snímku) se již časně ráno 20. června...
Stávka ve slovenském Volkswagenu skončila, zaměstnanci dostanou přidáno

Stávka zaměstnanců bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen po šesti dnech skončila. Odbory a vedení tohoto největšího soukromého zaměstnavatele na...  celý článek

Reklama, která si pohrává s tématikou hromadného znásilnění.
Sex v reklamě neprodává, někdy spíš irituje, ukázala rozsáhlá studie

Zažitý stereotyp, že sex v reklamě prodává, se pomalu boří. Podle nejnovějšího výzkumu sice sexualita dělá spoty zapamatovatelnější, ne však v souvislosti se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.